donderdag, februari 23, 2017

Handig die auto met de storm

Vandaag moest ik er op uit. Een paar kilometer verder maar. Een weg dwars door de polder, met een flink stuk zonder stormbrekende bomen, waar de wind van links af kwam. Ik had makkelijk kunnen lopen. Maar ja, mijn voet. Tien kilometer in totaal.

Ik had de keuze tussen, wandelen, fietsen, scooteren en de auto.  Ik koos de auto. Echt waar. Voor een ritje van vijf kilometer op een weg, waar ik altijd scheld op die vervelende automobilisten. Die de mooie omgeving verzieken, met hun auto's.  Nu ging ik toch.

Ik zag een fietser slingeren, een scooter die zijn best deed om zijn scooter recht te houden. Een jonge
RVU vandaag
lange boom die over de sloot tot halverwege de polderweg was gevallen.  Kanjer, die man op de brug hier rechts vandaag.

De grote vraag is dan natuurlijk,  heb ik er goed aan gedaan?

Hoe heb jij gereisd vandaag?


16 opmerkingen:

  1. Hardlopend! Met op het laatst de wind in de rug. Net voor de storm. En verder thuis gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik was thuis, vriend stond van 17;00 tot 19:30 in de file.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was net voor het echte verkeersinfarct bij Rotterdam thuis, met de auto

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Taxichauffeur voor mijn kinderen gespeeld: doordat de bruggen er de brui aan hadden gegeven kon de één niet met de bus. De ander fietst altijd maar dat vond moeders even geen optie....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dus gewoon gefietst. Het was echt 'hardcore'. Zwiepende regen in mijn gezicht en vanwege mijn regencape vind ik nog wat extra van de wind die ik keihard voor had.

    Mij krijgen ze niet klein ; )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow. Ook in de oost Nederland heeft het hard gewaaid. Normaal alleen in het kustgebied.

      Verwijderen
  6. Lekker thuis gewerkt gisteren. Heel verstandige beslissing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefietst. Op mijn fiets met 3 wielen. Mijn woonwerk is 24 km.
    Tijdens de storm wist ik dat ik wind mee zou hebben. En het ging inderdaad. ik hoefde niet te trappen, op de stukken open polder, alleen af en toe te remmen. Anders had ik de trein gepakt, maar ben blij dat ik mn fiets had: geen vertraging, en weg kunnen wanneer ik wil. Was inspannend fietsen, maar wel gaaf om mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en jij fietst in het kustgebied. Bij Den Haag.
      Een fiets met drie wielen. Is dat een ligfiets? Die gaan heel hard.

      Verwijderen
  8. Voor een dag als gisteren snap ik trouwens wel dat sommige fietsers vier wielen wilden hebben. En/of een motor. Het was best bar, zeker op lange afstanden en open vlaktes.
    En niet iedereen kan thuiswerken. (ik vandaag gelukkig wel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absluut in jouw regio. Gisteravond was het windkracht 10 in Hoek van Holland.

      Verwijderen