vrijdag, februari 03, 2017

Leergeld 'Bewaar de kartonnen TV doos'

Na een levensduur van twintig maanden begaf het geluid van de Samsung smart tv het. Ik kocht hem bij Bol.com De doos had ik niet meer.
Wat moeilijk is het om dan een tv gerepareerd te krijgen. Het lukte me niet.

Tuurlijk had ik dit verteld aan Bol.com. Een koerier komt hem ophalen en hoe dan? Kan het in een deken?  Ik kon een doos kopen of halen bij Albert Heijn, volgens Bol.com......  Geen doos dus, de koerier die hem kwam ophalen kon hem ook niet meenemen. 'Nee, dat doen wij niet, mevrouw!'

Ik belde Samsung met een 088 nummer. En als ik het typenummer opgaf, dan kwamen ze langs. Het typenummer was onzichtbaar en de ophangbeugel was anders dan volgens de bijgeleverde handleiding.  Iemand vragen wilde ik niet.   Samsung kon niet langs komen. Die komen alleen langs voor grote tv's vanaf duizend euro.    Om kort te gaan, ik was terug bij af. 

Bij  Expert kocht ik en een nieuwe tv die werd geïnstalleerd. Ik had een doos!  De oude tv paste niet precies in de nieuwe doos, maar ik had een doos! Expert vertelde me dat de tv verkeerd was opgehangen, dat had het lastig gemaakt. Aardig gezegd en ik geloof dat direct...
Bol.com gebeld en gevraagd of ik die tv in Spijkenisse kon langs brengen. Nee, dat gaat niet. Wij bellen u terug. Een dag later belde Samsung Spijkenisse, of zij langs konden komen. Ik hoefde alleen de voorrijkosten te betalen.   

Nu kon het opeens wel! Langs komen. Ook aan Bol.com had ik dit gevraagd. Toen kon dat niet. Ik heb ook nog even op mijn kop gestaan. Een flik flak gemaakt. Het haalde niets uit.

Een week later haalde ik de tv op en verkocht ik hem afgelopen week op Marktplaats in de iets te kleine doos.  Zo dan, alles geregeld.  Alleen mijn portemonnee doet nog pijn en moet nog een poosje in de ziekenboeg. 

Mijn advies, gooi de doos pas na de garantieperiode de deur uit. Of misschien wel nooit. Of bel Sasung op 0889090100 en maak een foto van het juiste unieke nummer. Dit staat ook op de doos. Dan komen ze aan huis en hoef je geen jaren een grote kartonnen doos in huis op te slaan. Mits je natuurlijk een Samsung TV hebt.



11 opmerkingen:

  1. Voor mij 1 van de redenen waarom ik niet online koop. Want die doos is niet van belang voor de garantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bol.com had ook wel eerder op een juiste manier kunnen reageren.

      Verwijderen
  2. Bij onze fietsenmaker staan altijd heel veel grote dozen. Fietsen worden daar in hele grote dozen afgeleverd. Daar had de tv wel ingepast met wat knip en plakwerk?
    Ik haal er vaak karton voor mn werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Typisch een geval van 'als' en 'hadden'. Had zeker gekund, als ik het eerder geweten had.

      Verwijderen
  3. Mijn autistische zoon bewaard van al zijn apparatuur de dozen. Hij heeft veel computerapparatuur voor zijn werk en inmiddels een zolder vol dozen :)
    Ikkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer van de ruimte en de troep. Tot op heden, kocht ik bij de kringloop eeen verhuisdoos, dulde lege plekken met kranten. Maar dat lukt niet bij tv.

      Je zoon heeft gelijk, maar een troep geeft het wel.

      Verwijderen
  4. Eigenlijk bizar hoor. Volgens mij ooit in Radar zoiets geweest, ook zonder doos moet een product gerepareerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ging om het vervoer naar Bol.com. Dat moet in een doos.

      De rest is een Als ik wist hoe ik het naar de reparateur moest krijgen enz.
      Het si absurd idd. Misschien een gat in de marky, tv dozen kopen?

      Verwijderen
  5. Ha, wij hebben dus nog steeds de doos van de TV die wij in 2007 hebben gekocht. Heeft al 5 verhuizingen meegemaakt en dat alleen al was de moeite waard om hem te houden. Maar het is wel een enorme sta in de weg....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben op zoek naar een lege tv doos maat tv is 110x70 om tv naar Spanje te versturen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tv dozen zijn heel moeilijk te vinden. Mij is het toen niet gelukt.

      Verwijderen