vrijdag, februari 17, 2017

Met een EU pensioen zit je goed

Van het www


Super gelukkig ben je als je bij de EU in Brussel werkt. Alererst is je inkomen lekker hoog, betaal je bijna geen belasting en je pensioen? Ach je pensioen. Ja, daar moeten de 55.000 EU mensen ook voor betalen, net als wij gewone burgers.

Kennelijk heeft de EU zitten slapen, en zijn er geen rekenwonders  zoals Pieter Omtzigt. De dekkingsgraad is te laag. Niet zo te laag als de meeste pensioenfondsen in Nederland. De ECB heeft ook het EU pensioenfonds aangetast. Maar ik kan me niet voorstellen dat daarom de dekkingsgraad van het EU pensioen zo laag is. Niks daarvan.

De dekkingsgraad van het pensioenfonds voor de EU ambtenaren heeft nu een dekking van 37%. Voor de duidelijkheid Het ABP heeft vandaag een dekkingsgraad van 98,8%. Binnen twee maanden steeg dit van 90% nar 98,8%!
Dus ik vraag me af, wat doet dat pensioenfonds van de EU fout?  Ik denk niet dat we dat ooit eerlijk te horen krijgen.

Wordt de EU onafhankelijk beoordeeld?

Meer foto's van slapende parlementariërs?  Klik!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen