woensdag, februari 08, 2017

Op het huishoudtrapje na heb ik alles vervangen

Vergelijkbare trap van het www
De binnendeuren en kozijnen verven we nu  in de oorpronkelijke gebroken wit nummer 9001. We verven niet in de huidige trend de witte kleur 9010.
De screens en rolhorren zijn ook in gebroken wit, kleur 9001. Als je iets gaat veranderen, dan kun je gelijk de rest ook veranderen. No way dus. Misschien dan ook wel de lichtknopjes veranderen in een nieuwe kleur......

Verven is niet mijn hobby. Absoluut niet. Ik zei dat als ik al mijn deuren geverfd zou hebben, dat ik me dan ook kan verhuren als schilder. Maar dan moet je dit werk ook leuk vinden.
Het werk is als volgt verdeeld. Ik schuur en hij verft. Zo dan. De hardplastic deurkrukken worden vervangen door stalen.

Het  schuren voer ik uit op de huishoudtrap die ik al veertig jaar in bezit heb.  In gedachten ging ik na hoeveel spullen ik nu nog heb, die al zoveel jaar meegingen. Dat zijn er maar weinig. Enkele antieke familie erfstukken en een gerenoveerde antieke tuinbank uit 1850 of zo.

Va het www
Ik ben vast niet de enige die veel vervangen heeft. Ik moet er niet aan denken om nu de gele en oranje kleuren uit de jaren 70 te hebben in mijn huis.. bijvoorbeeld. Of de rieten matten van toen, waar ik mijn eerste eigen gekochte huis mee inrichtte. Goedkoop en gemakkelijk.

Niet iedereen heeft er al zoveel jaren op zitten als ik, maar zeg eens eerlijk. We spenderen wat af met zijn allen aan vernieuwing en vervanging. Hoe hard en hoeveel uur werken we niet voor spullen.  Het is goed dat ik minimaliseer. Alhoewel ik teveel heb geminimaliseerd in stoelen. De tuinstoelen helpen op mijn verjaardag.

Stel dat we in een mensenleven ongeveer vijf keer verhuizen. Dat is minder vaak dan het gemiddelde. Stoffering en inrichting loopt dat behoorlijk in de papieren. Meubelen passen vaak niet bij het nieuwe huis. 

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben onze meubels mee kunnen nemen en in ons nieuwe huis geplaatst, nu hebben we een inloopkast en d ekinderen inbouw kasten op de slaapkamer het enige wat we dus nu niet gebruiken zijn de kledingkasten die hebben we weg gegeven aan een kennis die ze goed kon gebruiken. De complete kinderkamer inrichting kochten wij via marktplaats en vond zijn nieuwe eigenaar via de zelfde weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 2002 kocht ik mijn eerste huis.
    De slaapbank die daar stond, kwam uit mijn studentenkamer en staat nu in een logeerkamer bij mijn ouders.
    De eettafel die daar stond, staat nu bij mijn ouders.
    Het bed dat daar stond, is nu ons logeerbed.
    Het bureau dat daar stond, kwam van Meneers oude kamer en dat hebben we denk ik weggedaan.

    We hebben best wel wat nieuwe (tweedehands) spullen gekocht voor in ons nieuwe huis, maar de meeste oude spullen worden nog wel gebruikt.

    Leuk onderwerp, ik ga er nog eens verder over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nu wel een beetje klaar met verhuizen, hopelijk nog maximaal 1x en dan is het klaar. Maar ik ben sinds 2001 dan ook al 7 keer verhuisd (en op 1 plek heb ik 7 jaar gewoond, dus dat moet je er dan eigenlijk nog vanaf halen). Wel vrijwel altijd door omstandigheden/met ouders, van mezelf ben ik helemaal geen verhuizer.

    BeantwoordenVerwijderen