dinsdag, februari 07, 2017

Pech, de stop ging kapot

De stop van de wasbak viel uit elkaar van oudheid. In 1995 aangeschafte en geïnstalleerde wasbak ging kapot. Ik moest op zoek naar een vervanging. Niet simpel. Ik had er een hard hoofd ik. Al die honderdduizenden onderdelen en iedere paar jaar een vernieuwd iets, waardoor net niet jouw oude onderdeel vervangen kan worden.

Ik hoorde al in gedachten zeggen: ; 'Het spijt me mevrouw, maar u moet helaas een nieuwe wasbak, waardoor ook uw ombouw vervangen moet worden.....'

Maar ik had geluk, echt geluk. Het bedrijf dat inmiddels meerdere keren failliet ging en iedere keer weer een doorstart maakte, zat in afgeslankte vorm in de buurt.  Ze herkenden het onderdeel van de foto en vervingen het. Gewoon zo, dus.😉


Wie ben ik dan om te zeggen, dat de nieuwe stop langzaam water door laat. Toch? 

Update: 13-2-2017  De factuur heb ik binnen. €113,05!  Iets minder hoog dan de teruggave energie!  

5 opmerkingen:

  1. Smeer eens wat vaseline rond de rubberen ring onder de stop. Je zal zien dat deze dan vanzelf beter zijn werk gaat doen. Deze is misschien wat uitgedroogd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die foto, zo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vind de meneer in kwestie ervan dat je een foto maakte van zijn bouwbakkersdecollete? :-D

    BeantwoordenVerwijderen