maandag, maart 13, 2017

Blijven poetsen aan de boot

De boot ligt nu op de kant en gaat binnenkort het water in.  Ik begin toch iets te zien van het gezegde; 'Koop een boot, en werk je dood'. Het is een nare uitdrukking. In mijn ogen levert het hebben van een moestuin veel meer werk op.

Op 18 maart moet het poetswerk klaar zijn.  Dat is nogal wat. De beschermende laag anti fouling aan de onderkant van de boot moet geheel vernieuwd worden.  Deze laag is tegen aangroei van alg.

Ik heb al geschuurd, schoongemaakt, in de primer gezet tot ik dacht dat het goed was en toen mikte ik de bus primer weg.
De volgende dag bleek dat ik het helemaal niet goed gedaan had. Ik had stukken overgeslagen! Zomaar. De laag met primer moest opengeschuurd worden. Dan de anti fouling.  De tijd dringt.

Gelukkig is het nu lekker weer. Dat scheelt.  Omdat ik de bus met primer al in de toen nog lege container had gegooid. Toen ik het ontdekte was de container al voor de helft gevuld. Morgenochtend naar de winkel en een nieuwe bus kopen.

Waarom ik dit werk niet deed, toen de boot net uit het water kwam. Tja, anti fouling schijnt er pas op te moeten, vlak voordat hij het water in gaat.  Ik smeerde vorig jaar anti fouling, maar die laag heeft niet gehecht. Ik heb het voor niks gedaan. Als ik het nu echt goed doe, dan hoop ik de komende vijf jaar het niet weer te doen.

De bovenkant van de boot is inmiddels al zeven keer gepoetst, met iedere keer een ander middel en tussendoor gespoeld.

Nog een paar dagen en dan is het nog net op tijd klaar.



4 opmerkingen:

  1. Maar het goede nieuws is: je hoeft niet meer naar de fitness!
    Dit klinkt als best wel 30 minuten beweging per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt nogal mee. Ook schilders en poetsers moeten meer beweging......

      Verwijderen
  2. Inderdaad! Wat een werk. Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben dit seizoen. En heb je dan liever een boot dan een moestuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beiden vind ik een mooie toevoeging. De moestuin heeft een verplichting. Als je altijd niks doet dan gaat dat storen. Bij mij dan.
    Met niks, bedoel ik lopen, schoonmaken, lezen, bezoekje hier en bezoekje daar. Op den duur weet je dat wel.
    De plantjes roepen. Het is een mooi uitzicht en een kasje. Ook contacten op de moestuin.
    Hiermee vliegen de kilo's er van af. Lekker buiten bezig. Een aardige tocht er naar toe.
    Bio eten. Ik wil het hele seizoen door kweken. Met die moestuin, voeg ik jaren toe aan mijn leven!!

    BeantwoordenVerwijderen