woensdag, maart 01, 2017

De belastingaangifte staat weer klaar!

Je verwacht het niet op deze doordeweekse dag, maar de aangifte van de belastingdienst is vandaag moeilijk bereikbaar.


De belastingdienst adviseert de app te downloaden, dat gaat veel gemakkelijker voor mensen die geen bijzondere aftrekposten hebben, of bijzondere teveel bijverdiensten, buitenland, restschulden en nog veel meer.
Hier kun je de app downloaden en tevens zien of dit voor jou geschikt is.

Wil je meer mogelijkheden? Dan download je het excel programma van Computer Idee. Het is erg veel wat je hier moet invullen. Het voordeel is, dat je buiten de belastingdienst om direct kunt zien wat de mogelijkheden zijn. Zeker als je een partner hebt en samen een woning, bijvoorbeeld, kun je hier precies nagaan, hoe je het beste de aftrekposten kunt neerzetten.

Had je jezelf altijd al een adviseur belastingaangifte willen wanen, dan klik je hier (klik) op het oefenformulier voor deze hulpen of adviseurs. Je kunt hierin rommelen zoveel je wilt.  Adviseurs moeten jaarlijks een dag op herhalingsles en om op de hoogte te zijn van wijzigingen.

De echte diehards, die de echte mogelijkheden willen, buiten de belastingdienst om, schaffen de Elseviers Belastingalmanak 2017 ( €34,50paperback) aan en de Elsevier CD 2017   €69,50)


Ik heb geen echte aftrekposten meer. Ik  moet betalen. Voor mij loont het om een maandje te wachten. Dat doe ik dan ook. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. We hebben allemaal tot 1 mei de tijd om het in te leveren.
Misschien vraag ik wel uitstel aan. Uitstel aanvragen kan hier tot uiterlijk 1 mei. Ben je te laat hiermee, dan vis je achter het net.

Succes met je aangifte.

8 opmerkingen:

  1. Ik wacht ook. Dat het 1 mei geworden is, vind ik wel minder gehaast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd te druk op 1 maart en 30 april. Op 31-5 is het dan weer druk. Ondernemers op 1-6 inleveren.

      Verwijderen
  2. Had vandaag geen enkel probleem met inloggen. Heb toen de boel maar gelijk afgehandeld. Werkte prima. Begreep dat men t.o.v. vorig jaar de inlogcapaciteit heeft verdubbeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Door die inleverdatum van 1 mei denk ik altijd dat ik genoeg tijd heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah. fijn dat het zo gewild ik. Was de afgelopen maanden mijn werk om hier een klein tandwieltje in het radarwerk te zijn, en dat had echt een hoop stress. Ben nog aan het bijkomen.....
    Dus ik zal ook lekker laat inleveren: meer stress doe ik even niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inloggen was geen probleem gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen