zaterdag, maart 11, 2017

De gouden bergen van de verkiezingen

Nieuws is echt iets dat ik regelmatig volg. Ik kijk graag naar de debatten. Het is toneel, het leidt tot niets.

Bij verkiezingen heb je als kiezer één keer het voor het zeggen. Gewoon omdat je dat dan mag. Het is angstig voor de politici. Kiezers, ze kunnen zomaar een beslissing nemen, over de toekomst van Nederland.
Bij het Oekraïne referendum zag je het al. Niet overal stemhokjes open. In een enkele gemeente hield de gemeente zelfs geld over van de bezuinigingen op het referendum.

Een Jesse Klaver die heel Amerikaans zijn publiek vooraf warm laat maken voor Groen Links. Zijn manier van populair doen geregistreerd. Toneelspel.

Een Marianne Thiemen van Partij voor de Dieren, die de dag daarop na het RTL debat in Carré,  de volgende dag bij de Libelle bijeenkomst in Den Haag vertelde, dat al die mannen daar een wedstrijdje 'ver plassen' hadden gehouden. :-))  Het klopt.
Zij had lef in dit debat. Zij week af van het vooruitgestippelde vragenlijstje van RTL en begon over milieu. Ze trok haar eigen plan.

Toch laten al die beloftes en stemmingmakerij van de politici me niet onberoerd. Na twee weken zou ik al af wijken van mijn standpunt. Ik laat me soms meevoeren op de praatjes. Nog heel even en ik geloof de lieve woorden van Mark Rutte.


Ben jij een zwevende kiezer of hou jij je gewoon aan je voornemen.  

9 opmerkingen:

  1. Deze keer vind ik de AOW terug naar 65 en een betere zorg belangrijk. Daar heb ik een partij bij gezocht en accepteer,wat ze verder vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil het niet laten afhangen van de lijsttrekker maar van het geluid dat ik wil horen, de kijk op wat Nederland als samenleving moet zijn. Ik vind dat het kabinet de afgelopen jaren een schraal beleid heeft gevoerd. De focus lag alleen op geld.
    Ik zie drie grote drama's: de decentralisatie van de zorg (met de nadruk op bezuiningen) die de zwaksten en hun mantelzorgers heeft getroffen, het humanitaire drama rond de vluchtelingen en het gebrek aan visie op fossiele brandstoffen met als uitvloeisel de ellende in Groningen. Ik wil niet dat dit kabinet nog vier jaar krijgt. Het draagt bij aan de verharding van de samenleving als het alleen over geld gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leven gaat over geld. Kun je vervelend vinden maar is zo. Pensioenen beter: geld. AOW op 65 Geld; meer zorg geld. Want iemand komt niet werken voor niks. En met dat geld weggeven al helemaal niet. Mag allemaal juist wel wat krapper. Dat mensen inzien dat ze niet mogen klagen als ze goed werk hebben. Zelf meedenken en niet de kantjes er vanaf lopen.

      Verwijderen
    2. Klopt. ik hoop dat de mensen van 40 een heerlijk en gezond leven hebben. Als ze gepensioneerd zijn dat er voldoende geld is om de steeds stijgende kosten van te betalen.

      Verwijderen
  3. Ik heb gekeken naar wat partijen gestemd hebben. En dan idd naar thema's die ik belangrijk vind: scholen, klimaat, en als er nog wat te kiezen valt, zorg.
    Wat ze nu zeggen, is bedacht (door psycho's en marketters), maar niet wat ze doen, deden of gaan doen. Nou ja, misschien ongeveer en een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het. Allemaal voor de bühne. Benieuwd hoeveel meer stemmen Rutte haalt door het Rotterdams consulaat nu.

      Benieuwd waar je die stemmen kon vinden. Anders lijkt me dat nog een enorm gepuzzel.

      Verwijderen
  4. Ik denk dat ik strategisch ga stemmen. Dit jaar is er (overigens net als meestal) geen partij waarvan ik echt denk: DIE IS HET! Totaal niet zelfs. Als ik dan strategisch stem, hoop ik dat mijn stem in ieder geval niet verloren gaat.

    BeantwoordenVerwijderen