maandag, maart 27, 2017

Een twee jaars deposito tegen 0,95% rente

Nu de rente overal nog harder zakt, zeker voor zakelijke rekeningen, ben ik met de kennis van nu, tevreden dat ik een twee jaars deposito afsloot bij de Yapi Kredibank.

Zakelijke rekeningen vangen altijd minder rente dan particulieren. De reden daarvoor is, dat bedrijven moeilijker te herlijden zijn. De verhalen over spook BV's en lege BV's zijn hieraan mede debet.

Voor ik deze rekening afsloot heb ik alleen deze documenten per post moeten opsturen:


Natuurlijk ging er bij mijn BV jaarlijks €100 aan kosten vanaf.  Ik had voor 0,90% rente kunnen kiezen. Dan zou de rente jaarlijks bijgeschreven worden. Nu ik voor de 'riante' 0,95% opteerde worden de kosten aan het einde van de periode ingehouden op de rente.  Om zoveel mogelijk randement te maken, heb ik  bijna 3/4 ton overgemaakt.  Dat moest ook wel. Het spaarsaldo bij de SNS bank bedroeg een nipte ton. Zoals je weet bedraagt de bankgarantie een ton.

De SNS beloonde mij met een belletje. 'Waarom toch deed ik zulke dingen?'.  Privé krijg ik dit soort belletjes nooit.

Mag ik toch hopen dat de ECB stopt met hun schadelijke achterlijke beleid.  Want ik wil rendement over mijn pensioen en gauw een beetje. Als ik lees dat  de vakbonden vooral voor de werkenden meer belastingkortingen wil, dan denk ik: 'en ik dan?'

6 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat de ECB dit beleid tot in lengte van jaren zal blijven voeren. De schuldenberg van diverse overheden is te groot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het beleid van de ecb en de angst oproepende woorden over het gevaar aan de grenzen van de te snel te groot geworden en onbestuurbare EU helpt niet om mij blij te maken met dit gedrocht.

      Verwijderen
  2. Wij kregen als particulier ook een belletje van de SNS... en dat is, voor ons, de enige bank die dat doet, terwijl we bij meer banken 'klant' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zich wel netjes van de SNS, maar deden ze ook iets qua aanbod toen bleek waarom je dit deed? Bij de Rabo hoef je daar volgens mij ook niet op te rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat deden ze niet. Ik herinner me van plus dertig jaar terug dat een collega met banken belde om banken tegen elkaar uit te spelen en zo meer rente te krijgen op kort geld wegzetten.

      Bedrijven zijn nu blij als ze geld krijgen wanneer ze tijdelijk geld stallen.

      Ik heb ook gebeld voor een kleiner bedrijf om meer rente te krijgen. Het lukte toen. Nu lukt het niet meer.

      Verwijderen