donderdag, maart 09, 2017

Energieverkoper Oxxio moet miljoen boete betalen

Oxxio hield klanten graag bij zich. Al was je klant voor onbepaalde tijd, registreerde Oxxio je In het centrale register van energiebedrijven voor bepaalde tijd met een einddatum ver in de  toekomst. Verboden om over te stappen, of boete.

Deze zaak speelde al jaren. Inmiddels is het gestopt. Nu moet Oxxio juist registreren. Ok, moesten ze vroeger ook.  

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft Oxxio nu een miljoen boete opgelegd. 

Het centrale register van energiebedrijven is cruciaal. Hierin wordt je zonnepanelen en je verbruik geregistreerd. Natuurlijk ook je contract met wie en per wanneer.  Het is cruciaal dat jouw energiebedrijf juist registreert.  

Op dit moment ben ik klant bij Oxxio. Ik zie het met vertrouwen tegemoet.Ik was op de hoogte van hun klantenbindend systeem.  Ik heb mijn contract goed opgeslagen en de back up staat op de USB stick. Moet goedkomen.

2 opmerkingen: