donderdag, maart 02, 2017

Mijn WOZ aanslag is binnen

Gisteren pas ontving ik via 'mijnoverheid' de aanslag 'Lokale belastingen' zoals dat heet.  Ik noem het nog steeds WOZ, Maar eigenlijk is het de WOZ-beschikking en de aanslag heet OZB eigenaar.

Het totaalbedrag is €1.027,47. Het is 3,11% hoger dan vorig jaar.

Het bestaat uit een 5 aanslagen.
Watersysteemheffing eigenaar en ingezetenen, Zuiveringsheffing woonruimte, OZB eigenaar, Rioolheffing en Afvalstoffenheffing.

Mensen die met meer mensen in een woning wonen zijn totaal  €400 meer kwijt.


Ik betaal dit bedrag jaarlijks. Ik krijg hiervoor geen korting, Ik haat het grote bedrag dat tien keer per jaar wordt afgeschreven. Als ik het in één keer betaal, dan heb ik hier geen omkijken naar.  Ik geef toe, ik doe aan wegkijken.  Maar toch staat het bedrag al gereserveerd op mijn betaalrekening.  Ikheb het

Hebben jullie je aanslag al binnen? Viel het mee of tegen?


24 opmerkingen:

  1. Hier viel het niet tegen. Ik moet dit jaar €604,06 betalen en vorig jaar €599,80. Ik betaal wel in 10 x.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij 1.032,18. En ik betaal het wel in 10 termijnen. Het staat gewoon netjes genoteerd in mijn jaaroverzicht in excel. Onze woz is gestegen met 5.000 euro naar 300.000 euro. Nog 1 jaartje en dan hebben wij 2/3 deel afgelost. Helaas kunnen we niet alles aflossen dit jaar, dus we moeten geduld hebben of boete betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heerlijk. 1/3e er vanaf. Redelijk bedrag voor meer personen. Mijn buren betalen €400 meer dan ik.

      Verwijderen
    2. Ja, is ook fijn. Het is trouwens 2/3 deel eraf.

      Verwijderen
  3. Ik betaalde vandaag 606,32 voor een meer persoons huishouden. Het viel me niet tegen, maar wel rauw op m'n dak. Was het door omstandigheden even helemaal vergeten en schrok toen ik 't zag. Lang leve de buffer!(die nu wel weer bijna leeg is, we waren net weer gestart met sparen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij betalen 640 voor een meerpersoonshuishouden. En wel in 10x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super weinig, zeker voor een meerpersoonshuishouden.

      Verwijderen
  5. Ik win €1300 voor een meerpersoonshuishouden in een flat van net geen €125000

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg veel zeg. De grote stad is altijd het duurste.

      Verwijderen
  6. Hier was hij hoger dan vorig jaar. Ik ben juist blij dat ik hem in 10x kan betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik betaal €395 en nog een beetje in 10 termijnen van €39,50. Als ik dit zo her en der lees, niet zo heel veel dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We proberen allemaal minder hypotheek, minder lasten. Jij betaalt al het minste van de bloggers. Top toch?!

      Verwijderen
  8. Wij betalen € 660,00 voor een meerpersoons huishouden. Het stijgt al jaren heel beperkt, ondanks de forse WOZ-waarde verhoging van bijna 10%.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10% stijging is veel. Bij mij steg het maar weinig. Nog niet op het niveau van voor de crisis.
      €660 is een mooi bedrag.

      Verwijderen
  9. Hier een forse stijging van de WOZ van 99.000 naar 108.000 euro. We waren nog niet eens klaar met klussen begin 2016. Al met al nog een koopje :) We betalen 10x 28,85 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooie stijging, in jouw gebied. Je huis is dan wel in waarde gestegen, maar jij bent koploper in de laagste WOZ.

      Verwijderen
  10. Wij betalen voor zijn 5en ook 1027 euro en dat in 8 termijnen. Het kan ook in 1 keer maar ik vind dit ook wel prima.

    Aangifte 2016 is gedaan en nu maar afwachten wat er komen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 1280 euro, ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Net als jij betaal ik het in 1 keer, want als ik het in termijnen betaal maak ik me iedere keer opnieuw boos vanwege het hoge bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen