donderdag, maart 30, 2017

Na meer dan 15 jaar ben ik weg bij Telfort

Er viel nog wel wat te besparen, bedacht ik me, toen ik de verkorte vaste lasten lijst publiceerde op dit blog. €26,95 per maand was ik de afgelopen twee jaar gemiddeld kwijt bij Telfort.ik had hiervoor 500 mb, 500 belminuten en teveel sms-jes.

Op 2 mei loopt mijn tweejarig abonnement af.  Twee jaar terug verlengde ik voor de zoveelste keer mijn abonnement. De keus was €1 voordeliger als ik een tweejarig abonnement nam. Omdat dit abonnement  al voordeliger was dan het vorige abonnement. Dacht ik dat ik heul goed bezig was. Ja, ja.

Ik ben er gewoon ingetrapt. Als Telfot mij voordeel biedt op een twee jarig abonnement, had ik natuurlijk moeten ruiken, dat de prijs naar omlaag zou gaan.

Overstappen doe ik niet graag met dit telefoonnummer. Ik wil altijd, overal bereikbaar zijn, telefonisch en per e-mail. Niet dat ik een zaak heb, ik heb een bijverdienste. Ik had 500 belminuten, wat sms en 500 mb internet. Behoud telefoonnummer. Heel belangrijk.

Sinds ik niet meer werk, bel ik minder. Vroeger belde ik tussen de middag graag met mijn zus, stress wegbellen heet dat. Maar een half uur lunchpauze en geen tijd om na te denken. Momenteel heb ik maandelijks gemiddeld 300 belminuten. Soms meer, soms minder.

De kosten zijn vaak hoger, omdat ik regelmatig een buitenlands nummer terugbel en Als ik een maand in Spanje ben, dan moet ik wekelijks €5 betalen om 100 mb te hebben.  Dit jaar lukte het me om me aan die 100 mb te houden. Google maps downloaden. Minderen met appen.
Telfort is nu nog niet zover dat in mijn nieuw af te sluiten abonnement EU er in zit. 

Alle mobiele aanbieders moeten binnen de EU doorgaan met internet zoals in Nederland. Heb je in Nederland 500 mb of meer, dan heb je dat in de EU ook.
Telfort biedt dat nog niet aan. Pas eind juni of zo.  Mijn nieuwe abonnement start in mei. Best kans dat ik weer een jaar zonder gratis internet op vakantie zit. Gevraagd aan Telfort, ik kreeg geen garantie, dat het er al bij zit in mijn nieuwe abonnement.

Ik stap over op Simyo. De beste en de goedkoopste aanbieder volgens de mobiele telefoon vergelijker en de Consumentenbond.
Nu maar hopen dat ik de telefoonnummers en contacten op mijn telefoon heb gezet voor die tijd, dat ik alleen nog maar een nieuwe sim kaart over hoef te zetten en mijn telefoonnummer heb behouden.

Bekijk jij regelmatig je telefoon abonnement?




6 opmerkingen:

  1. Ik heb een prepaid, en koop elk jaar voor 5 euro tegoed bij. Inderdaad, ik bel en sms zelden. Alleen in nood of treintijden doorgeven als NS vertraagd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al weer 3 jaar bij Simyo, daar heb ik een heel goedkoop abonnement zonder MB's: €4,50 per maand. Op heel veel plaatsen is gratis wifi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Simyo is inmiddels al een paar jaar op de markt. Het ongestoord hebben van telefoon was voor mij doorslaggevend.

      Verwijderen
  3. Zit bij KPN, maar ga ook binnenkort overstappen naar een andere provider. Ik denk robin mobile, onbeperkt bellen in NL en in de EU en heel langzaam onbeperkt internet voor 14,95 per maand zo uit mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen idee welk abonnement ik heb. Kost circa 54 euro per maand inclusief Spotify.
    Het kan goedkoper maar momenteel niet de energie om dit uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen