donderdag, maart 23, 2017

Urban farming in huis

De groenten bij jou thuis aan de wand. Maar één keer per week water geven en als je van je werk thuis komt, hoef je nooit meer te denken, wat zal ik nu eens eten. In plaats daarvan kijk je wat er aan de wand al klaar is met groeien. Je oogst en zet een nieuwe pot met zaad en meststoffen in het lege gat. De meststoffen zijn goed voor vier weken.  Daarna moet je meststoffen aanvullen.
Totaal kun je met  deze verticale constructie tot 85 kilo groenten per jaar op jouw kweken.

Binnenkort, de crowdfunding is bijna rond, kun je Herbert kopen. Die hangt bij jou thuis aan de wand, met een ledspot er boven. Twaalf uut licht. In de pot zitten voldoende meststoffen. Water geven hoeft maar één keer per week. Binnen vier weken heb jij je eigen sla, kruiden, wat je maar wilt aan groene snel groeiende groenten klaar. Groene groenten groeien sneller dan kool of tomaat, of paprika.



Plofsla schreef ik hier.  Sla in vier weken van zaadje tot plant. Niet in kassen maar gewoon met Ledlicht.  Dichtbij de stad. Ik vind het idee leuk. Ik twijfel aan de smaak, want het kweekt snel. Het idee er achter is geweldig. Weinig water nodig.  Zelfvoorzienend, desnoods in je penthouse van een hoog gebouw. 

5 opmerkingen:

  1. Jij twijfelt aan de smaak. Ik zou wel iets willen weten over de voedingsstoffen in die snel-sla. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb daar nog niets over kunnen vinden. Geen info zover.

      Verwijderen
  2. Wat bijzonder! Dat is nog eens 3d kunst ; )

    Zelf zou ik het niet zo gauw ophangen moet ik zeggen.

    Huisvlijtt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je midden in de stad woont, Amsterdam bijvoorbeeld en hebt een bakfiets om de kinderen naar school, sport, enz te brengen, dan is het wat.

      Verwijderen