vrijdag, maart 24, 2017

Verhalenbundel van een B&B eigenaar


Nu de keukenhof is geopend, weet ik dat deze blog geschreven moet worden.  De eigenaar van Moef.nl is tijdelijk gestopt met haar bed and breakfast. In de loop van de jaren heeft ze, net als ik bijzondere ervaringen meegemaakt.  Een aantal beschrijft ze in haar boekje, dat alleen te koop is bij haar zelf.  Het boekje heet: 'Begin iets nieuws! Het wel en wee van een b&b!

Het Keukenhof verhaal gaat over een Aziatische fietser die vanuit Duitsland bij haar komt logeren. Zij heeft een mooie grote tuin en de man, vertelde dat hij de volgende dag verder fietst vanuit Hoevelaken  naar de Keukenhof. Jawel.

Bij aankomst is hij vermoeid en de Keukenhof is nog ver. Ontbijt werd de volgende dag geserveerd in de tuin. Ze ziet de man met camera op zijn knieën aandachtig en langzaam door de tuin gaan. Hij maakt foto's.
Na een hoeveelheid foto's zegt hij: 'Dit is de Keukenhof'.  Hij besloot om niet meer verder te fietsen, maar terug naar huis te gaan. Deze tuin maakte voor hem de verdere reis overbodig.

Er staan ook werkelijk gebeurde minder prettige verhalen in. Deze minder prettige beschrijft ze toch dat niemand zich er aan kan storen.  Dat vind ik knap. Vervelende gebeurtenissen moeten bij mij heel lang bezinken voordat ik er zo vriendelijk over schrijf. Toch kan ze dat.

Het boek is bij haarzelf te bestellen voor €11,95 plus verzendkosten. Als jij meer wilt weten over ervaringen, of alleen nog steeds een roze bril op hebt, over het runnen van een B&B, is dit jouw boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen