dinsdag, maart 28, 2017

Weinig inkomsten invullen enquetes

'Regelmatig zie ik op twitter reclame voor het meedoen met enquetes. De reacties daarop zijn vooral dat het niets oplevert. Het klopt. Het levert nu niets meer op. De enquetes halen alles uit de kast om jou met een wassen neus weg te sturen.

Ik was altijd enthousiadt over TNS- Nipo. Meedoen was simpel. Een e-mail sturen en zeggen dat jij mee wilt doen.
In het verleden verdiende ik eenvoudig 3 cadeaubonnen van €10 bij elkaar.
Maar TNS-Nipo heeft het beleid aangepast. Het levert als het meezit punten op. De laatste cadeaubon ontving ik in september 2016.

Een paar weken terug vulde ik een best lang durende enquete in over de laatste energie overstap. Het leverde precies nul punten op. U leest het goed Nul punten.
Nipo stuurde altijd uitnodigingen voor enquetes, die klopten. Ik hoefde niet op te geven of ik Man dan wel Vrouw was en ook mijn leeftijd niet. Onlangs ontving ik een enquete waarbij ik deze gegevens alsnog moest invullen. Pffttt...  Derderangs enqueteurs, stellen altijd deze vragen. Het Nipo niet.

Zodra ik weer een tientje heb verdiend stop ik met het Nipo, de  enige die altijd goed uitbetaalde.

Er is kennelijk teveel aanbod om mee te doen met enquetes, dat de verdiensten omlaag gaan.  Soms moet je besluiten dat je niet mee doet. Gewoon niets. Vaak verdien je meer, door te bezuinigen, dan dat je jezelf verhuurt voor een nep verdienste.

Waardevolle mening is typisch een geval dat zegt dat ze jouw mening waarderen. De praktijk is anders. Mom4Life schreef haar ervaringen op. Weerbarstig is een te mooie omschrijving. Scrooge past beter.

Doe jij nog mee met verdienen door het invullen van enquetes?  Hoe zijn jouw ervaringen?


Voorbeeld van een tweetbericht van Enquete Vergelijk:

Enquetes invullen zou goed zijn om het laaghangend fruit te plukken. Om meer inkomsten te genereren. Het werk moet wel in verhouding staan tot de inkomsten. Dat is niet het geval.


Euroclix is  al jaren de beste manier om geld te verdienen. Absoluut. Met een half jaar gegearandeerd geld. E-mails ontvangen. Klikken op een reclame. Je ontvangt geen spam. 

25 opmerkingen:

  1. Gfk vind ik nog wel OK, qua betaling voor enquetes. Heb je daar ervaring mee? groet anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. GFK is ok met enquetes, maar ook daar moet je eindeloos wachten tot je voldoende punten hebt.
      Ik heb nu 1250 punten en sinds augustus bezig. Ik sluit niet uit dat het met mijn WW en leeftijd te maken heeft.

      Verwijderen
  2. Bij mij levert het ook weinig op. Ik krijg ook veel minder uitnodigingen. Volgens mij zijn alleenstaande vrouwen rond de 65 jaar niet erg interessant voor enquêteurs. Toen ik jonger was en dochters nog in huis woonden, verdiende ik veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me heel goed mogelijk. De leeftijd en ik heb ook nog eens WW uitkering. Totaal oninteressant.

      Verwijderen
    2. Als je het zo brengt krijg ik bijna medelijden met je ;-)

      Verwijderen
    3. Ik ben het zieligste vrouwtje van NL .....,
      🌹😉.

      Niet zielig wel een Consuminderige schrijfster. Haha

      Verwijderen
  3. Ik ben ongeveer 14 jaar geleden begonnen, en had toen regelmatig een leuk klein bedrag. Inmiddels ben ik ook te oud geworden denk ik. Bijna van de ene dag op de andere val ik buiten de doelgroep. Met Euro clix doe ik niet mee, heel veel mails en vooral veel moeten kopen om clix te krijgen. Of als je een blog hebt, dat je punten krijgt via mensen die via je blog zich aanmelden en iets kopen. Ook daar begin ik niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij maakt Euroclix niet zoveel verschil tussen de leeftijden.
      Een kennisje van mij heeft toch 25 euro verdiend. Langzaam, maar het kwam binnen.

      Enquetes, is anders, mogelijk te oud. Op Twitter wordt altijd gereageerd, dat er nauwelijks wordt uitbetaald.

      Verwijderen
  4. Na aanschaf auto kreeg m'n man ongevraagd een enquette van Nipo over en namens Renault. Er werd niet gesproken over vergoeding dus ik heb even gebeld. Zij verdienen meer dan goed aan dergelijke onderzoeken, dus ik vind dat je ook wat hoort te krijgen als je er eentje invult. Heb hen duidelijk gemaakt dat geen vergoeding betekent dat er geen reactie komt. Wilden ze NAW om man uit lijst te halen. Sorry, jullie verdienen zo goed dus jullie merken straks wel wie er niet invult en kunnen dan admi aanpassen.
    Kregen we 2 weken later de enquette per post.
    Tralala, zoek het lekker uit. ;-)
    Gewone NIPO doe ik wel aan mee, maar ik heb het idee dat je minder punten krijgt dan voorheen en dus minder snel een bon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig sta ik niet alleen met mijn bevindingen.

      Verwijderen
  5. Nee hoor, je hebt gelijk. Het vet is van de botten. Ik doe zeker al 10 jaar aan enquetes en online punten verdienen met mailtjes openen, maar ongeveer alle programma s waar ik 10 jaar geleden aan meedeed, zijn verminderd met inkomsten en dan stop ik er ook mee. Het moet je tijd nog een beetje waard zijn, vind ik, want het vraagt wél de nodige tijd om alles af te handelen. En nee, ik denk niet dat het aan de doelgroep of leeftijd ligt. Ik ben 34 met drie kleine kindjes. Ligt gewoon aan het feit dat er veel kandidaten zijn om zo n enquetes voor een habbekrats in te vullen. Ik ben een paar maand geleden ook met de laatste firma gestopt. Voor mij is het mijn tijd niet meer waard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed zo. In het begin van het internet kon je nog wel eens een t-shirt of iets anders verdienen. Zo kreeg ik voor €50 een cadeaubon van Intratuin. Eén enquete maar!
      Het is voorbij.

      Verwijderen
  6. GfK heeft ook wel leuke enquestes, die doe ik ook al jaren. Euroclick vind ik soms vervelende enquetes hebben, zo langdradig en herhalend, e-mails klikken doe ik nog wel en zit weer bijna aan de 20 euro.
    Quassa is het ergste, 0.50 ct voor een vervelende enquete van 20 minuten, die sla ik over, klikken doe ik nog wel dat vergt niet veel tijd.
    Ik ben ook boven 65.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met Quassa ben ik gestopt. Eerst was het 12,50 en toen €10 en zelden een punt. Weg er mee.

      Verwijderen
  7. Bij mij gaat het NIPO prima. Was het geen maandelijkse screening die je hebt ingevuld? Daar krijg je idd geen punten voor. Verder doe ik nog Euroclix, met Qassa ben ik idd ook gestopt. Ik klik nog wel op de linkjes, maar ik vul daar niets in. Dat levert gewoon echt niets op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is al jaren veranderd. Die maandelijkse screening.
      Hoeveel cadeaubonnen verdien jij?

      Verwijderen
    2. Hoe bedoel je dat, dat die maandelijkse screening al jaren is veranderd? Ik krijg hem nog elke maand, krijg je inderdaad geen punten voor, en vaak weet je a.d.h.v. wat ze vragen al of je enquetes kunt verwachten de komende maand.

      Verwijderen
    3. Jaren terug kreeg je voor de maandelijkse screening punten.

      Hoe vaak kreeg jij afgelopen jaar cadeaubonnen?

      Verwijderen
  8. Ik vind persoonlijk GFK ook tegenvallen vergeleken met enkele jaren geleden. Toen kreeg je gewoon nog punten voor alle enquetes, nu krijg je maandelijks eentje die vrij lang is en geen punten oplevert 'maar die er wel voor zorgt dat je meer andere enquetes krijgt'. Jammer maar helaas, geen punten is geen enquete en die vul ik dus niet in. Die punten komen al overeen met een uurloon van een euro ofzo, dus dan wordt het wel een beetje een principekwestie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook. GFK en NIPO zijn het echt twee organisaties? Te weinig.

      Verwijderen
  9. Ik ben gestopt met waardevollemening.nl omdat dit ook echt niks opleverde en de enquêtes altijd veel langer waren dan werd gezegd (terwijl ik niks bijzonders invulde). Doe alleen nog panelwizard en Euroclix nu. Loopt wel, maar niet hard. Nog nooit iemand lid van Euroclix geworden via m'n blog trouwens! Wel van panelclix, levert 1€ per aanmelding op. Zo kun je mekaar toch wat helpen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las het, wilde nog linken, maar was vergeten welk blog. Ze hebben je behoorlijk laten zitten.

      Verwijderen
    2. Panelwizard bedoelde ik natuurlijk!

      Panelclix is onderdeel van Euroclix en ook hun enquêtes zijn niet geweldig..

      Verwijderen
  10. Deze was het. https://life4mama.blogspot.nl/2016/12/waardevollemening-is-slecht.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw blog staat nu in de tekst vermeld. Schokkend toch?

      Verwijderen