maandag, april 24, 2017

Aanmelden voor uitbetalen loonheffingen Stamrecht BV

Vandaag verzond ik het aanmeldingsformulier loonheffingen per post! aan de Belastingdienst in Heerlen. Toen ik eind december met ontslag ging richtte ik een BV op om het bedrag dat ik kreeg in te storten.
van Trouw

Je verwacht het niet, maar dit formulier moet per post worden verzonden. In dit digitale tijdperk zijn er gewoon dingen die per post moeten.
In de regels voor mijn stamrecht staat dat ik één keer per jaar een uitbetaling ga doen. Op dit formulier is daar geen ruimte voor. Sterker. Ik moet maandelijks een aangifte doen. Desnoods een nul aangifte, maar toch een aangifte. Dit mag wel digitaal zijn.

Straks word ik geacht jaarlijks mijzelf een uitbetaling te doen. De hoogte hoeft niet hetzelfde te zijn. De stamrecht BV moet als ik 85 ben leeg zijn.  Het mag ook niet vaker dan één keer per jaar zijn.

Ik ga me eens buigen over hoeveel ik mezelf ga uitbetalen. Eén ding is zeker. Ik ga een berekening doen tot einde dit jaar. Dat ik op 31 december geen vermogensbelasting ga betalin, omdat ik mezelf teveel heb uitbetaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen