vrijdag, april 07, 2017

Fileleed

Man, wat is het druk op de weg. Gisteren deed ik over 13,5 km ruim een uur!  Ik vertrok om 16:38 em kwam om 17:46 aam. De economie is wel bijzonder aangetrokken, dat dit allemaal kan. Je zult dagelijks in de file moeten rijden!  Weer een reden om blij te zijn met mijn vrije tijd.

Wat een ramp. Wat een ellende. Wat een benzine die opgaat in de file. Wat een smerigheid aan CO2, Wat als je een elektrische auto hebt, en je komt onverwacht in zo'n file!  Wat dan?  Met een Elektrische auto, moet je tussen de 5 en tien jaar al je accu's vervangen.

Normaal ga ik met de scooter, maar nu had ik de inhoud van een tuinkist in de achterbak van mijn kleine Toyota Aygo. Die kleine auto is dan helemaal vol. Vol zeg ik.
Ook nog eens is de route met de scooter 3,5 km korter.  Ik dacht dat ik nog wel voor de ergste file door kon rijden.

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik dom geweest ben om op dit tijdstip met de auto te rijden. De verhuizing van de moestuin en badkamer vloertegels uitzoeken en bestellen in Delft was de reden. Ik vind het fijn om het materiaal echt te zien.  Het is nog niet allemaal gelukt, ik zal nog een keer moeten rijden.

Hou jij rekening met files?

10 opmerkingen:

  1. Als het kan natuurlijk wel, maar rond Rotterdam zijn ze na 3 uur eigenlijk onvermijdelijk.

    Toen ik nog werkte keek ik uit op de utrechtsebaan en kon zo zien voor ik wegging of ik die zou nemen of binnendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handig dat uitzicht als je werkt. Niet mooi, wel handig.

      Verwijderen
  2. Je bent met prepensioen! Je kunt ook op rustige momenten dat ritje maken. Als je hier in Groningen om 16:38 uur vertrekt voor een ritje van 13,5 kilometer ben je ook heel wat langer onderweg in vergelijking met een rit na de ochtendspits, bijvoorbeeld om 10:00 uur!
    Daar heb ik geen uitzicht op een drukke weg voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, daarom geniet ik. Lekker druk. Veel te doen. De moestuin verhuizing kost vele ritjes. Kleurtje hoor,

      Verwijderen
  3. Als ik naar het westen ga ga ik ervan uit dat er file staat. Is het niet bij zwolle, dan wel harderwijk of nijkerk, amersfoort, zeist of urtrecht.
    Hier in de omgeving is het drukker tussen half vijf en half zeven maar aan langzaam rijden doen we alleen bij ongelukken en die ziin gelukkig zeldzaam.
    Ik zou niet graag in een fileregio wonen. Afgezien van wat huizen daar kosten en de drukte op de weg maar ook de volgebouwde ruimte schrikken mij af. Ik vind zwolle om half zes in de avond al erg genoeg.beetje bumper aan bumper stilstaan waar je 70 mag,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Harderwijk nu ook een fileprobleem? WoW. Jaren terug was dat alleen in de zomermaanden. Dan is het in de Randstad rustig.

      Verwijderen
  4. Jazeker hou ik rekening met files.
    Vaak kies ik daarom voor fietsen (ik heb een lange afstands fiets, geen ebike btw). Of voor andere tijden. Als het even kan dan.
    Niet dat dat altijd kan, maar zelfs met een baan heb je keuzes. Sinds mijn kind geen baan meer is, en de bazen gewend zijn aan flexibele werktijden, kan ik er aardig omheen. En dat doe ik ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed. Ook prima om op gewicht te letten. De vrijheid op de fiets is 👍

      Verwijderen
  5. Ja ik probeer ook altijd rekening te houden met files want ik vind dat zo zonde van mijn tijd. Ik heb gelukkig een elektrische nissan en ook van alle gemakken voorzien is. Ondanks dat sta ik liever ook niet in de file.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat als je accu van de auto nog maar een kwart over heeft en je stort in een ellenlange file?
      Een tijd terug een vrachtauto die de snelweg blokkeerde. Bijna een uur voordat ik verder kon. Die kilometrage en accu's best lastig.

      Verwijderen