zaterdag, april 08, 2017

Keuken stond vrijdagavond blank

Tijdens het eten koken deed ik 'even' de afwas. De handafwas. Tja, wat anders. De afwasmachine ging jaren terug de deur uit. Ik gebruikte het ding te weinig. Het duurde te lang. Afwassen met de hand en ik heb twee spoelbakken.m
Nadat ik de kraan dicht had gedraaid, en ik aan de nobele arbeid was. Zag ik opeens stoom uit het keukenkastjes komen. Niet zo'n beetje stoom. Nee echte stoom. 

Een klein moment later stroomde het water met enorme kracht weg.  Weer een klein moment later belde ik een buurman die bij de drinkwaterleiding werkt. 

Hij hoorde de paniek in mijn stem en ook mijn dringende verzoek. 
'Zet de voordeur maar open. Ik kom er aan.' 
Geen woord teveel gezegd. Hij kwam, zag en zette de hoofdkraan dicht. Toegegeven, ik had er ook aan gedacht, maar zo'n kraan kan best spierballen eisen. 
Hij liep op zijn sokken in huis. Op zijn sokken was hij over straat naar mijn huis gegaan! ❤ Hij hielp me op sokken de keuken droog te dweilen.🌹

Ik belde de loodgieter die tevens mijn cv in onderhoud heeft. 'Bent u klant' vroeg hij om kwart over zes aan de telefoon. 
De buurman kwam ook nog even aan de telefoon.  Kort en goed, om kwart voor zeven arriveerde  de loodgieter.

Mijn kraan is kapot. Door de overdruk ontstond tevens een scheur in de ?  slang. Hij dopte de kraan af. 
Maandagmorgen om acht uur mag ik bellen. Voor mij komt er een plek in hun agenda. Er komt een nieuwe kraan. Net als nu een Grohe, maar dan een die echt tussen de twee spoelbakken zwenkt.
Mijn huidige keukenkraan is tevens geschikt om een tuinslang aan te bevestigen. Dat moet ook met de volgende kraan. Dat is handig. Kan ik de hogedrukreiniger er aan bevestigen. Ooit.

Ik koop niet zelf een kraan. Deze kraan kocht ik met de belofte dat hij goed zwenkte, het bleef bij een loze belofte. Ik was boos. Dure kraan en dan niet doen wat werd beloofd. 

De overige kranen doen het weer. Dit weekend doet de kraan in de keuken het niet. 

Ik ben blij met de loodgieter en de buurman, dat ik op vrijdagavond hulp kreeg. 👍 Fantastisch. Hulde!

12 opmerkingen:

  1. Een geluk bij een ongeluk,dat je meteen hulp had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel blij. Het was een aumemt die mensen aanvoerden, toen ik midden in de polder wilde gaan wonen.

      Verwijderen
  2. Wat vervelend zeg, wel fijn dat de buurman en de loodgieter zo snel geholpen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je zo snel geholpen bent, kan me voorstellen dat je even behoorlijk schrok!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een voordeel als je niet op het platteland woont.....

      Verwijderen
  4. een goede buur..... is beter dan een verre loodgieter? Hoewel je loodgieter ook het goed heeft opgelost.
    Sterkte dit weekend (en maandag). Het komt allemaal weer goed, en dit heb je ook weer overleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onderhoud moet je het liefst dichtbij inhuren. Probeer te informeren naar service en vakkundigheid.

      Verwijderen
  5. Wat een pech. Goed dat je direct hulp had!
    Wat ik gezien heb in het piepkleine dorp in het noorden van Friesland waar mijn schoonouders woonden, is dat daar ook direct hulp geboden werd. Ook op avond en ook in het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ben met de kennis van nu, dat ik iets meer betaal voor service en kennis. Absoluut.

      Verwijderen
  6. Fijn dat je geholpen bent. Ik hoop dat de schade niet te groot is. Nog een tip, draai twee keer per jaar je hoofdkraan dicht en weer open. Zo blijven de kranen soepel draaien en gaan ze niet kapot. Want anders heb je een groot probleem bij een lekkage.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag een nieuwe kraan geplaatst. En de tuinslang past aan de cv kraan! Yeah.

      Verwijderen