woensdag, april 05, 2017

Moestuinen zijn populair


Populari is moestuinieren nog steeds. Niet op dit blog. Nee, absoluut niet.  'Waar dan wel', vraag je je vast af?

Op Facebook is het een hele grote groep. De groep 'Moestuin'  heeft op dit moment 20.004 leden! Een overwegend warme groep. Alleen als mensen vragen stellen over hun net verworven moestuinplantje van AH, worden we vaak melig. Niet weer hè.

Die moestuintjes  in te kleine potjes. Die moeten worden overgezet in grotere potjes. 'Ja, maar hoe dan.'
Zitten die mensen met hun verworven potje. Dan begint het. Een leeg potje en ook nog potgrond kopen.
Binnen de kortste keren gaat het mis.  Een enkeling, haalt er nog iets uit. Dan breekt de vakantieperiode aan. Wie moet dan voor die AH potjes zorgen?!

Jelle van de Makkelijke Moestuin, vertelt dat je het allerbeste de zaadjes uit het potje haalt en die in een  vierkante moestuinbak moet zaaien. Of in een gewone pot met potgrond. Het potje gooi je op de compostbak of in de gft kliko.

Aldi verkoopt vanaf 12 april een vierkante moestuinbak voor €13,00 min 1 cent. Deze bak van waaibomenhout doet het best een paar jaar. Ik heb zelf ook zo'n bak in mijn achtertuin staan. Ieder jaar staat er  iets anders in. Kruiden groeien er.
Nu ik een heel grote moestuin heb, vraag ik me af, of die bak misschien eens weg moet doen.

Als je ze éénmaal vult met vermiculiet van de Makkelijke Moestuin, ook bij Welkoop te koop, hoef je niet dagelijks water te geven. Dat is handig. Want je wilt ook wel eens weg.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen