dinsdag, april 04, 2017

Wat als je met een baan niet voldoende verdient

Steeds meer mensen verdienen wat bij. Maar ook voldoende mensen die een part time baan hebben en daarnaast bij verdienen.
Soms ook is het leuk om meerdere bronnen van inkomennte hebben. Je hebt afwisseling en als er iets wegvalt, dan heb je altijd iets achter de hand.

Een voorbeeld van iemand met een gemengd bedrijf, zo heet dat is Andrea.

Ze leeft haar passie uit met het bakken van taarten. Vijf dagen per week maakt ze taarten en een enorme pan soep.
Ze geeft bij een bakkerij workshops taarten bakken.  Om het af te maken, doet ze drie middagen per week naschoolse opvang. Ze verhuurt haar garagebox en twee parkeerplaatsen.
'S Zomers verzorgt ze rondleidingen door de stad,

Totaal verdient ze €1.875,00 per maand.

Saai is haar leven absoluut niet.

Met een modern woord heet dit 'Hosselen'.  Mij lijkt het aantrekkelijk. In feite hossel ik ook. Ik schrijf dit blog. Ik heb een gastenkamer. Ik heb een WW uitkering, deeltijd pensioen en ook nog een paar honderd euro overbruggingslijfrente.


8 opmerkingen:

  1. Ik meen me te herinneren dat dit voorbeeld komt uit het boek Hosselen, waar ik ook al eens een review over heb geschreven, zie: http://www.lekkerlevenmetminder.nl/2017/01/ga-hosselen.html

    Je hoort tegenwoordig steeds vaker dat mensen met 1 baan niet per se rondkomen. Bovendien ben je dan idd heel kwetsbaar, ook al heb je een vast contract. Ik doe er altijd van alles bij. Niets is misschien op zich groot genoeg om van te leven, maar ik vind het zelf wel een prettig idee en vaak ook leuk om te doen. Die garageboxen lijken me ook wel wat, maar ik weet niet of het nu handig is om mijn geld daarin te steken en weet ook niet zo goed hoe ik dat dan aan zou moeten pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las het boek, door jouw blog. Ik was niet zo enthousiast. De meesten wel. Reviews bol.com. Ik ben er nog niet toe gekomen om een echt review te schrijven en dat heeft te maken met het gebrek aan enthousiasme. Het leek me niet logisch om jou voor de voeten te werken. Vandaar.

      Die garageboxen komen pas, als ik de definitieve aanslag binnen heb. Nog steeds niet he. Om je op te vreten. In jouw geval zou ik zeker alles gebruiken om je weeshuis te kopen en te starten met gezin.

      Als ik naast mijn baan niet bijgeklust had, zou ik in de WW slecht uitgekomen zijn. Altijd slim om te hosselen.

      Verwijderen
    2. Ja, ik heb het idee dat dat voor mij nu idd ook beter is, beter pas garageboxen gaan kopen als ik geld over heb ;-)

      Verwijderen
    3. Aan het einde van je leven of zo. Zoals ik....

      Sorry, maar ik heb toch een blog met link geschreven.
      We hebben niet helemaal dezelfde doelgroep. Dus ik dacht. Het kan.

      Verwijderen
  2. Dat is een mooi salaris dat ze in totaal heeft op deze manier! Leuk om op deze manier je inkomen bij elkaar te hosselen : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is beter om te hosselen, dan in loondienst te werken. met een baas die je achter de vodden zit.
      alleen moet je niet ziek worden, dan ben je de pineut.

      Verwijderen