maandag, april 03, 2017

Zakelijk vastgoed investering 3% rendement

Via Gratisoptehalen.nl  ontving ik deze e-mail.  Beleggen in een zakelijke hypotheek  met een rendement tot 3%.  Crowdfunding in zakelijk vastgoed. Te beginnen met één pand.

Er zijn meer bedrijven op de markt. Blandlord bijvoorbeeld, deze wacht op AFM goedkeuring. Beleggen in particulier vastgoed €50 tot €?
Crowdfunding in vastgoed is populair. De Google zoekactie levert veel bedrijven op. Mijn stamrecht BV heeft via Geldvoorelkaar.nl enkele vastgoedprojecten in Amsterdam. Het loopt goed. Het project is afgerond. Volgend jaar is mijn lening afgelost.

Geldvoorelkaar.nl schreef: 'Juist in deze tijd waarin de Triodosbank zelfs helemaal geen rendement biedt voor een spaarrekening, is deze actie interessant'.

Ik belde en vroeg om meer info.  Beautylin BV, eigenaar van deze website  wil starten met een zakelijke hypotheek voor een pand van €250.000.  Zestig procent, de executiewaarde, dus €150.000 kan via vele particulieren opgehaald worden, met een startsaldo van €10.000. Beautylin legt 40% in dus €100.000. Als ze €10.000 per investeerder ophalen, dan zijn 15 investeerders voldoende.
Beautylin ontvangt van Beautylin 4,5% hypotheekrente over €250.000. De investeerder ontvangt 3% rendement.

Volgens Beautylin zijn dit de gedachten achter de crowdfunding:

  • Met uw inleg steunt u een goed doel.
  • U krijgt een mooie vaste rente van 3% over het totale tegoed.
  • Geen extra kosten of verborgen inhoudingen. De rente uitkering is netto-netto.
  • Uw inleg wordt gegarandeerd door een bedrijf met een uitstekende balanspositie (beter dan uw huidige bank)
    ( Ik vroeg geen fnancieel uittreksel aan bij de KvK. Ik heb het niet gecheckt)
  • Uw inleg wordt in maximaal 10 jaar afgelost of naar keuze afgelost aan het einde van de looptijd. 
  • In noodgevallen zijn eerdere aflossingen mogelijk.
  • Afspraken worden contractueel en via notaris vastgelegd.
  • Het gehele traject is persoonlijk, dus vertrouwd.
  • U weet vooraf welk vastgoed, inclusief het juiste adres, met uw geld wordt aangekocht.
  • U krijgt hypothecaire zekerheid op het vastgoed, doordat de akte bij de notaris wordt geregistreerd.
Beautylin BV heeft volgens zeggen een uitgebreide statuut, waar deze transactie in past.
Meer informatie kun je hier krijgen

Dit stukje is louter informatief. Ik was verrast, dat dit zonder AFM mag.  Ik wil deze informatie delen. Dit stukje is géén advies.  Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

4 opmerkingen:

  1. Ik krijg hier altijd een beetje de kriebels van, in de zin van dat ik het niet helemaal vertrouw. Maar heb ook niet echt wat concreets om dat op te baseren ofzo, het is meer een onderbuikgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onderbuikgevoel. Klopt, heb ik in de blog ook duidelijk gemaakt. Niet op in gaan. Nooit. Volgens mij een wirwar van BV'tjes.
      Via Crowdfunding ontvang je gemakkelijk tot 5% voor een eerlijke manier van informeren.

      Verwijderen
  2. Zou het zelf eigenlijk wel willen doen, met andere samen een nieuw pand aankopen. Doen wij het voorwerk en regelwerk, krijgen de investeerders een markt conforme rente (i.e. 3.5-4%). Maar heb zo'n gevoel dat veel mensen dit niet zouden aandurven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat in ieder geval de woorden 'steunt u een goed doel' weg. Het is een zakelijk pand of een particulier pand. €10.000 is te hoog, omwille van de onbekendheid,

      Succes.

      Verwijderen