zaterdag, mei 13, 2017

Bij elkaar opgeteld een historisch inkomen

Op 2 mei stopte mijn WW inkomen.  Het houdt me zijdelings bezig. Wat is dat anders dan toen ik de vaste lange baan bij diverse ondernemingen stopte.

In mijn vaste baan vooruit kijkend naar mijn WW-tijd, hield de daling van inkomen mij behoorlijk bezig.  De vrije tijd, weg uit het keurslijf van plichten, op tijd beginnen en hoe laat naar huis? Reistijd, collega's. Privé privé thuis laten en op je werk over werk praten. Waar was de tijd dat we op maandag nog eens over het weekend spraken?

Deze grote verandering had ik eigenlijk dagen nodig om te verwerken. Die dagen had ik niet. Ik moest doorgaan. Ik vond het eng, die vermindering van inkomen. Heel eng.
De keerzijde, de grote hoeveelheid vrije tijd is geweldig.   Ik kan zeggen dat ik rijk ben in 'vrije tijd'. Toch weet ik die vrije tijd zo op te vullen, dat ik het nu druk heb.

Deze maand was mijn laatste uitkering voor de periode 10 april tot 7 mei volgens de specificatie. Volgens de beschikking beëindiging op 2 mei. Nou ja, het netto bedrag is 1499,40. Binnenkort kan ik het vakantegeld, wat niks meer is dan uitgesteld inkomen tegemoet zien en dat is 1480,77. Bij elkaar opgeteld, toch een historisch neto inkomen, zoals toen. Toen ik nog werkte. Toen ik angst had voor de inkomensvermindering.  Nog steeds vind ik mijn vrije tijd geweldig.

MijnOverheid stuurde me iedere keer een bericht.  Deze berichten eindigen nu. Vanaf nu alleen de aanslag lokale belastingen nog maar via MijnOverheid.

Ik voel me even rijk. Op vakantie ga ik altijd in de winter. Vakantiegeld valt voor mij buiten mijn vakantieperiode. Vakantiegeld is voor mij echt gewoon uitgesteld loon. Ik doe er niets bijzonders van. Nou ja, misschien een keertje uit eten of zo. 


2 opmerkingen:

  1. Geniet van je tijdelijke rijkdom! Ik krijg straks ook even een leuk salaris, maar dat is dan wel meteen mijn laatste salaris... Het is allemaal relatief hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel relatief.

      Spannend voor je het volledig zelfstandige bestaan

      Verwijderen