maandag, mei 01, 2017

BKR registratie bij 'gratis' telefoontje

Alle vet coole telefoons van meer dan €250 die je 'gratis' krijgt bij je abonnement leveren vanaf vandaag een aantekening bij de BKR op.  De aantekening krijg je alleen bij een nieuw abonnement. Gratis is die telefoon niet. Je betaalt veel meer voor je abonnement.

Ik kijk ook graag naar de hippe gadgets en nieuwste telefoons. Maar ja, ik ben oud en ik consuminder. Daar ga ik al. Twee dingen die me tegen houden van de laatste nieuwe telefoons.... Ik heb zelfs geen duur sim only abonnement. Vanaf morgen ben ik bereikbaar via Simyo. |Alle seinen staan op groen en dan krijg ik aan het einde van mijn twee-jarige sim only Telfort abonnement een flexibel sim only abonnement bij Simyo.

Jongeren tussen de 18 en 24  betalen liever meer voor een abonnement en nemen dan wel een super vette coole telefoon met een prijsje van tussen de 700 en 800 euro. Ik zou het ook doen. Nog geen verplichtingen, je verdient nog niet zo veel en ja, je wilt wel meetellen.....

Nog maar een paar jaar terug stapte ik over van een Nokia op een Iphone 5s. Ik weet nog dat ik me vooral druk maakte over de grootte van mijn broekzakken. Bij de I-store testte ik de telefoons uit op mijn broekzak. Verder moest hij ook tegen een stootje kunnen en dat hij via de Icloud communiceerde met mijn Ipad.
Nog steeds kijk ik naar jurken en rokken met opbergmogelijkheden voor de telefoon.

Als je geen BKR aantekenng wilt en je wilt wel een nieuw abonnement met telefoon, dan kun je het volgende doen:

  • Koop je mobiel zelf.
  • Kies een mobieltje dat minder dan 250 euro kost. Toestellen onder de 250 euro vallen niet onder de BKR-registratie.
  • Sluit een lening af bij familie of vrienden. 
  • Neem een zakelijke telefoon via je zaak. 
  • Lease-mobieltjes vallen niet onder de nieuwe regels. Je kunt je mobieltje ook leasen

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook prepaid en nog steeds geen smartphone. Het tegoed van T-Mobile blijft onbeperkt geldig. Kosten voor mij dus max € 20,-- per jaar. Ik heb hem alleen maar nodig voor bellen.

    BeantwoordenVerwijderen