vrijdag, mei 12, 2017

Drie tuinders weten alles beter

Te vroeg zaaide mijn neef tomatenplanten. Drie planten in een pot. Ik kreeg wel negen planten. Kwam dat goed uit. Een advies volgde ik op. 'Je moet ze nu planten. Doe dat maar'.  Ik twijfelde maar hechtte waarde aan het advies van de voormalige tomatenter. Ik  plantte ze te vroeg. Half april al.

Binnen drie dagen was het treurig gesteld met de planten. 

Deskundige tuinders met jarenlange tuinbouw ervaring kwamen, keken en trokken allemaal hun conclusie:😩

- de grond is te nat
- verbrand door de zon
- de nachtvorst. 

Mijn conclusie: Alle mannen hebben altijd een mening. Ze twijfelen nooit. Met hun zware stemmen hebben ze altijd gelijk. Wij vrouwen moeten dat mannenego eens proberen. Het werkt bevrijdend. Weet je iets niet, zeg je maar wat. 

Helaas geven ze hun mening altijd achteraf. Het verhaal van als en hadden komt nadat het verkeerd ging. Ik ben de pineut en mag het opnieuw proberen. 

3 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven! Over het algemeen klopt het, mannen menen altijd gelijk te hebben. Vrouwen zijn veel onzekerder en hebben veel meer twijfels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek van Marianne Zwagerman, een webshop is geen cariiere: ontsnap uit het mutsenparadijs staat vol met voorbeelden van onzekere mutsen en mannen die alles weten....:-). Is vaak overdreven, toch leerzaam.

      Verwijderen
  2. De blaadjes van mijn hortensia,s zijn ook allemaal bevroren, ben benieuwd of er nog bloemen aankomen deze zomer. Die late nachtvorst is erg verraderlijk.

    BeantwoordenVerwijderen