zaterdag, mei 06, 2017

Omzet in de horeca fors hoger door door digitaal betalen

Nieuwsuur onderzocht dat de omzet in horeca fors hoger is geworden. Vooral bij horeca zaken die gestopt zijn met contante betalingen is de omzet fors hoger geworden.

In een vorig blogje, waarin ik schreef dat contactloos betalen de drempel om te betalen mog meer heeft verlaagd, reageerde er een persoon dat dat bij haar beslist niet het geval was. Kennelijk DE uitzondering op de regel.

Alles waarvan de drempel verlaagd wordt nodigt uit tot ruimer gebruik.  Zet iets lekkers voor je neus en gegarandeerd, dat je meer eet. Koop meer snacks en ze gaan sneller op.
Verdubbel het aantal pennen in huis en gegarandeerd dat je meer pennen kwijt raakt. Zet de deur of het raam open en de kans dat er bij jou ingebroken wordt stijgt.

Ik had het altijd met sleutels. Jaarlijks liet ik er minstens zeven bij maken. Tot ik dure lastig bij te maken gecertificeerde politiekeurmerk sleutels kreeg. Ik ben er zuinig op en heb ze nu veel langer. Een sleutel bijmaken kostte een aantal jaar geleden €50. Ping kassa. Ik ben nu scherper en vind ze vaker terug, maar niet altijd.

De hele inrichting van de supermarkt is ingericht op jouw gevoel en gemak.  Koop je in het begin groente en fruit, dan krijg je een goed voldaan gevoel. Het gevolg is dat je makkelijker bezwijkt voor iets lekkers en fouts. Zo gaat dat. In een jubelstemming jubelt jouw al dan niet digitale portemonnee mee,

Met pinnen koop je meer. Ik herinner me de vrouw die jarenlang werkte in de wereldwinkel. Er was toen nog geen pin. Te duur!  Ze raakte klanten kwijt. Klanten die zeiden even te moeten pinnen om te betalen, kwamen zelden terug.  De pin kwam er uiteraard en de omzet steeg.

4 opmerkingen:

  1. Dave Ramsey raadt niet voor niets aan het geld contant uit te geven. Dan zie je toch duidelijker het geld uit je portemonnee verdwijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als iets lastig is laat je het vaker. Contant betalen doet meer pijn.

      Verwijderen
  2. Ik heb het me nooit zo gerealiseerd, maar ik heb door zorgvuldig om te gaan met sleutels al honderden euro's bespaard. Ik verlies nooit een sleutel! Het is al minstens 30 jaar geleden dat ik een sleutel verloor.
    Misschien helpt het als je geen losse sleutels gebruikt en je je sleutels aan een sleutelbos doet en dan in een sleutelhoesje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha. Ja vreselijk he,
      Ik had daarom een sleutel met een hele grote sleutelhanger. Jaren goed gegaan. Nu kwijt. Die sleutel van de kluis ben ik nog steeds kwijt, in juli vernieuw ik alle apparaten met batterijen, moet goed gaan zo.

      In verband met mijn bedrijf zijn ook binnendeuren met een slot voorzien.

      Verwijderen