maandag, mei 08, 2017

Op Martkplaats werd flink gehosseld in voetbalkaartjes

Misschien is het je ontgaan...., gisteren werd er door Feijenoord en Excelsior, twee Rotterdamse voetbalclubs gevoetbald. Als Feijenoord gewonnen had, dan,ja dan,  zouden zij landskampioen worden.

Ebru Umar met Feijenoord sjaal : Pim Fortuyn prijs
Iedereen dacht dat. Iedereen sprak er over. De scholen zouden vandaag tussen de middag naar de huldiging kijken. Super feestje. Geweldig.
Misschien was Feijenoord ingedut. Misschien is er achter de coulissen afgesproken dat Excelsior moest winnen. Wie het weet mag het zeggen. Feijenoord verloor.








Op Marktplaats werd er flink gehandeld in kaartjes las ik vandaag in de krant. Excelsior heeft 45000 zitpaatsen. Mensen verkochten hun seizoenskaartje voor prijzen van €360 tot € 2417.
Goed voor de verkopers. De kaartjeskopers hadden en minder goede middag.  Feijenoord verloor.
Een goede Marktplaats verkoper heeft met de verkoop voldoende gescoord om heel wat seizoenskaarten Excelsior te kopen. Feijenoordfans hebben gewoon pech gehad.

Ik herinnerde me van heel lang geleden, toen ik nog tiener was dat Feijenoord ook gehuldigd werd op het balkon van het Rotterdamse stadhuis. In ieder geval zou het zondagmiddag al feest worden op de Coolsingel.
Voor het stadhuis voordat het echt een zooitje werd

Zin in een feestje heb ik altijd. Ik toog bijtijds voor afloop naar de Coolsingel. Ik ben er bij. Nu gaat het gebeuren, waren mijn gedachten. Ik vroeg niemand mee. Het kwam in mijn hoofd op en om in de de korte tijd die restte, vlak  voor het einde van de wedstrijd, ook nog eens te wachten om iemand mee te nemen. Bovendien had ik al twee bijeenkomsten achter de rug.
Bij aankomst om kwart over vier op de afgezette Coolsingel, hoorde ik knallen van rookbommen. Ik zag vele agenten. Maar maakt niet uit. 'Feestje!'

ME-wagens, politie te paard waren aanwezig. Ik mocht niet overal lopen. Van de Coolsingel doorsteken naar de Lijnbaan mocht niet. Nou ja, via een omweggetje kwam ik er toch.
Aangekomen op de Lijnbaan werd ik door politiemensen weg gedurwd. Weg moest ik. Er kwamen zes politiepaarden met berijders in galop op me af. Indrukwekkend.
Coolsingel start Lijnbaan

Thuis gekomen, hoorde ik dat Feijenoord met 3-0 verloren had van Excelsior. Aanstaande zondag nog één kans om landskampioen te worden. Nou ja, ze waren al vaker landskampieon en ook weer heel vaak niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen