donderdag, mei 11, 2017

Slechts een kleine hoeveelheid glasvezelabonnees is tevreden


Glasvezel blijkt slechts voor een kleine minderheid het internetwalhalla te zijn. Huh?  Hoe kan dat nou? Het blijkt dat de meeste mensen Consuminderen, en het te duur vinden. Van alle mensen die toegang kunnen hebben heeft maar 29% een abonnement 

De Consumentenbond enquêteerde al in 2014 de mensen die een glasvezelabonnement namen. Iets meer dan een kwart, dus 27% zei dat ze niet opnieuw zouden kiezen voor glasvezel of een goedkoper abonnement zouden nemen.  De snelheid valt tegen voor 23% en 40% vindt dat de belofte deels wordt ingelost.10% vindt dat de tv verbinding niet beter is geworden. Van de 'superieure beeldkwaliteit' merkt slechts 35% wat.

Ik had dit niet verwacht. Allerlei doorverkooppunten bij mij in de buurt verkopen met graagte glasvezel, dat een paar jaar terug hier werd aangesloten.  Ook ik twijfel. Ik heb nu de voormalige kabelexploitant voor televisie. Ik heb internet en telefoon van Online. Een alles in een pakket leek mij wel wat. 
Het enige was dat ik vier verschillende email adressen heb van Online. Inmiddels is er een zo goed als overgestapt op Gmail.

Online levert mij nu ook 100mb en dat is vele malen sneller dan de 8mb van voorheen.  De tv moet van de kabel blijven. De tram stoort iets teveel op het televisienet.  Ik ben blij met deze uitslag, dan kan ik nog wat langer een overgang uitstellen.😉
I

6 opmerkingen:

  1. Wij zitten hier op het platteland juist ook te vlassen op glasvlezel. Ik hoop dat niet dat het bij ons ook tegenvalt als het er ooit komt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In jullie geval op het platteland kun je er alleen maar op vooruitgaan. Knap dat je al je blogs bewerkt in het nauwelijks toereikende internet gebied.

      Verwijderen
  2. Ik zou zeggen glasvezel niets mis mee. We hebben dit al jaren en ik zou niet anders willen. Nooit storingen op tv/telefoon/internet, altijd helder beeld, lekker snel internet, totaal geen problemen dus. We hebben een alles in 1 pakket en dat is omgerekend niet duur.

    Ik denk dat de meeste mensen wifi gebruiken en alles via de smartphone doen. Dat verklaart volgens mij meer waarom glasvezel niet zo populair is.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prettig. Las zojuist op het forum van mijn gemeente dat het nog niet allemaal perfect is. Vooral de tv ontvangst.

      Grappig dat mensen alleen een smartphone gebruiken. Ik vind dat daar een aantal nadelen aan verbonden zijn, zoals batterij, klein scherm, weinig mogelijkheden.

      Verwijderen
  3. Hier op het Friese platteland zijn we erg blij met glasvezel. Voorheen was Internet over de telefoonlijn zoooo langzaam. En kabel komt hier nooit .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me voorstellen. Op het platteland is verbetering meer dan welkom.

      Verwijderen