maandag, mei 15, 2017

Veel mensen gaan met Flixbus en Eurolines

Met de bus reizen is populair tussen Europese steden.  Eurolines en Flixbus concurreren sterk. Er is nauwelijks verschil tussen de prijzen van beide maatschappijen.

Voor een prijs van pak hem beet €56 reis je met Flixbus of voor €51 van Rotterdam naar Parijs en terug. .  Voor de trein tik je €252 af.  Dat scheelt nogal wat. Voor de NS prijs kun je met zijn vieren met de bus en hou je nog geld over.

Het nadeel is de hoeveelheid tijd die het in beslag neemt. Tussen de 6 en 7 uur moet je in de bus zitten. De trein doet er bijna 4 uur over.

Nou ga je natuurlijk niet zo vaak naar Parijs, maar het is het overwegen waard. Als je wel tijd, maar minder geld hebt en je wilt toch nog eens graag naar de lichtstad.

De bussen tussen Amsterdam en Rotterdam rijden minder vaak.  De prijs is €14 voor een retour  en de trein kost voor een enkele reis €15,20.

Het is het overwegen waard. Dat je als Feijenoorder op bezoek gaat bij Ajax bijvoorbeeld.

11 opmerkingen:

  1. Ik ga meestal met slangenreizen. Last minute 19,95 retour Parijs of Londen (+ 5 euro boekingskosten). Normale prijs is Londen 39,95 en Parijs 29,95 euro. Parijs doe ik liever met de auto, binnen 3,5 uur ben ik er dan. 25 euro naar Londen kan ik ik qua kosten en tijd niet zelf voor rijden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gekeken op slangeneieren.nl. Ik kon die bedragen niet vinden. Heb je een tip?

      Verwijderen
    2. Ja, je aanmelden op de nieuwsbrief. Alleen zo wordt je op de hoogte gehouden als er last minutes zijn.

      Verwijderen
  2. Je prijs van Rotterdam naar Parijs is veel te hoog.
    Van het weekend met de Thalys gegaan voor €70 retour en dat met een reisduur van 2,5 uur , dus ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens ns.nl was dit het tarief. De Thalys gaat snel. Goede tip.

      Verwijderen
  3. Als je de Thalys 3 maanden van tevoren boekt, betaal je een laag tarief. Retourtje kost dan 70 euro. Je bent dan razendsnel in Parijs. Heb één keer met Eurolines gereisd en was helemaal gaar. De besparing niet waard voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel lang geleden had ik een Franse vriend. Hij reisde vaak met Eurolines. Dat was nog voor de open grenzen. Zaten toen veel drugskoerier in.

      Even terzijde, het is goed voor mijn Franse taal geweest. Extra lessen genomen op de Alince Française genomen. Mijn Frans is nu wat roestig.

      Verwijderen
  4. Mijn dochters reizen graag met Eurolines naar Engeland vanwege de fijne prijs. Flixbus kende ik nog niet. Ik ga ze meteen tippen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben 1x met de eurolines naar London gereisd. 's avonds vertrekken en dan kwamen we in de ochtend aan in London. Ik was na de vakantie echt doodmoe, want ik kan helaas niet slapen in de bus. Het is heel goedkoop, maar ik doe het niet nog een keer. Dan ga ik toch liever met easyjet vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb samen met mijn dochter een citytrip naar Londen gemaakt. Met Megabus (nu Flixbus). In A'dam opgestapt en Victoria busstation uitgestapt. Kosten 50,00 euro pp retour. Reisduur 8 a 9 uur. Ik vond het goed te doen! Een gemeleerd gezelschap...ik had geen verwachtingen en hoopte niet op brallende vrijgezellen feestvierders.De reis overtrof mijn verwachtingen...het was rustig in de bus, mensen lazen een boek, luisterden naar muziek of zaten op hun laptop te werken. Je gaat er maar een keer een kwartiertje uit in Gent bij de chauffeurswissel...Je rijdt in 1x door. Met vliegen ben je ook redelijk veel tijd kwijt...Ik zou het zo weer doen, een positieve ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm... misschien maar eens naar kijken voor de volgende vakantie. Niks tegen de trein, maar vind the kosten vaak erg hoog voor ons drieen.

    BeantwoordenVerwijderen