woensdag, mei 10, 2017

Wachten op pakjes van de post

Afgelopen zondag deed ik een bestelling voor moestuin in België. Het pakje met veel vliesdoek voor de bescherming van  de tomaten tegen zonnebrand in mijn kas, werd maandag verzonden door Bpost. Vanmorgen om tien voor acht arriveerde het aan op een distributiecentrum op 15 kilometer afstand van mijn huis.  Zo dichtbij. De te verwachten tijd staat er niet bij. Dus ik wacht, ik wacht en ik wacht nog eens. Tot half vier vandaag werd mijn geduld op de proef gesteld. Ik heb er een hekel aan om mijn buren de pakjes te laten ontvangen, nu ik niet meer werk.

De afmetingen van het vliesdoek worden niet door Welkoop geleverd. Want echt voor je plezier een dag thuis wachten?  Het wordt hem niet. Spullen bestellen gaat snel zat. Het wachten op de post is echt niet leuk. Voor Nederlandse post staat er wel hoe laat het ongeveer bezorgd zal worden, maar niet via dit kanaal.

Wat deed ik tijdens het wachten?  Ik draaide twee wassen. maakte wat schoon. Bemoeide me met de loonheffingen en las heel veel bladzijden handleidingen. maar nog lang niet genoeg. Nam contact op met een accountant, die mij vertelde dat hij het werkje voor €50 ex BTW wil doen.
Hoe rustig is dat?  Als ik met vakantie ben, hoef ik me niet druk te maken over een €0,00 loonheffing die maandelijks de deur uit moet.  Ik mag mezelf maar één keer per jaar een uitkering doen. Waarom ik dan toch maandelijks een aangifte moet doen?  Zo eenvoudig kan het allemaal niet.

Ik liet mijn vriendin, de kat van de buren, via de voordeur naar binnen. Ze kon toch nog mauwen, met haar bek vol muis. Ze liep door naar de achterdeur, sprong op de tafel en jumpte over de schutting naar haar eigen huis. Tegenwoordig draagt deze moordenares een belletje, maar ja, het blijft een roofdier. Ik vermoed dat ze trots was op het beestje dat in haar bek bungelde. Mevrouw mauwde ook nog eens klagelijk terwijl ze op mijn tafeltje sprong. Ik had geen medelijden met haar en met muis al helemaal niet.

Ik las mijn krantjes, wond me op. Is tie er nog niet? Grrr...
Om half vier na de postbezorging was ik vrij. Vrij om naar de moestuin. Water geven!!! Alleen dat, want om zes uur moet ik weer thuis zijn en vanavond ben ik bij de ledenvergadering van de watersportvereniging. Al met al een rustig dagje.

2 opmerkingen:

  1. Wachten duurt altijd lang ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel nuttige karweitjes die je dan gaat doen... maar het wachten is een crime. Ik let wel op bij bestellen of de bezorging goed geregeld is. DHL laat 's morgens weten hoe laat het die dag bezorgd wordt. Als ze afspraken niet nakomen laat ik dat wel weten aan de webwinkel. Mijn ervaring is dat er dan wel wat mee gedaan wordt.
    Grappig dat bezoek van jou! :)

    BeantwoordenVerwijderen