woensdag, juni 07, 2017

Collecteren voor het Oranjefonds

In het kader van 'wat doen we allemaal nog meer met teveel vrije tijd' ging ik vandaag collecteren voor het Oranjefonds.
Ik was gevraagd. Ja, ja, ik was gevraagd.  Iemand die mij op mijn leeftijd, met een afstand tot de arbeidsmarkt nog wilde hebben.
Misschien schrijf ik het er bij, op mijn binnenkort op te heffen persoonlijk LinkedIn account ..
..:-P

Vanmorgen stond ik van 9 tot 12 te collecteren in het overdekte winkelcentrum voor Albert Heijn. Nou ja, gezellig overdekt is ook weer zo wat. Enkele regendruppels vonden hun weg door de kieren van de ramen boven mij.   Het tochtte behoorlijk.  Zelfs de straatkrantverkoper nam de benen.
Gelukkig was de eigenaar van de koffiecorner aan het zelfde winkelcentrum de organisator van dit goede doel waarvoor ik collecteerde.  Daar kwam ik halverwege op temperatuur.

Wat mijn actie heeft opgeleverd weet ik nog niet. De collectebus was denk ik voor 3/4 vol.

Het goede doel van vanmorgen was voor kinderen die het niet breed hebben. Een stichting trekt zich het lot aan van hen. 

Ik vond collecteren altijd best leuk. Je beweegt wat, je praat met veel mensen. Je oefent je mimiek. Een lach, oogcontact maken, direct aanspreken. Het helpt, maar niet altijd.  Als mensen vast van plan zijn om niet te geven, dan lukt dat niet.  Veel mensen hebben geen contant geld meer. Ik ben altijd heel erg blij en opgelucht, wanneer mensen met een andere achtergrond geld doneren in de colectebus.

De opmerkingen om niet te geven zijn deze:
  • Ik heb al gegeven
  • Ik ben daar al lid van
  • Ik geef al via de postcodeloterij
  • Ik heb geen contant geld. 
  • Ik geef al aan zoveel organisaties.

4 opmerkingen:

  1. Wat sympathiek dat je collecteerde! Ik herken alleen wel het probleem van geen contant geld hebben. Dat heb ik ook nog maar zelden. En dat is best jammer dan eigenlijk als er een collectebus voorbij komt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrouwen met een niet joods christelijke achtergrond. Bijna volledig bedekt gekleed. Maar dat had je vast wel begrepen

    BeantwoordenVerwijderen