dinsdag, juni 06, 2017

Jaarlijkse batterijen-ronde

De brandalarmen lieten te vaak met een geloei of gepiep op de meest vervelende momenten horen dat de batterijen vernieuwd moesten worden. Het liefst 's nachts bijvoorbeeld.  
Door schade en schande wijs geworden zette ik een paar jaar terug in mijn agenda een reminder. 

Nadat ik de eerste was in de wasmachine stopte, begon ik mijn ronde. Niet alle batterijen laten zich eenvoudig verwisselen. In totaal 16 batterijen heb ik vernieuwd. Van kluis tot, klokjes, tot automatische cv-klok, tot brandalarm.

In de badkamer staat het gratis Postbank klokje. Wat geweldig dat dit apparaat het mog steeds doet. Dat ik er bij stil sta, dat dit klokje kennelijk duurzaam gemaakt is. Immers de automatische tijd aangevende klokken heb ik al twee keer moeten vernieuwen. 
Is dit badkamerklokje voor de tijd die je maximaal onder de douche mag staan? Nou nee. Ik plaatste het omdat ik dagelijks vijf minuten mijn huid wilde masseren. Dit is behoorlijk in verval geraakt. Ik doe het niet meer. Maar toch handig.

Nu nog even de filters bestellen voor de warmte terug win installatie en dan ben ik weer helemaal rond.

Nog voor dat de was uit de wasmachine gehaald moest worden zat dit karwei er op.

4 opmerkingen:

  1. Toevallig was mijn batterij op van mijn draadloze computer muis :-) Verder hebben wij alleen afstandsbedieningen en een klok op de batterij verder niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja, natuurlijk de draadloze computermiuis. Die gaat heel erg lang mee. Die vernieuw ik nauwelijks.

      Verwijderen
  2. Die draadloze muis, die heb ik ook! Toetsenbord wil ik nog niet aan, want dan kan ik helemaal wel oneindig veel batterijen in huis halen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die batterij gaat bij mij langer dan een jaar mee. Mijn draadloze toetsenbord ook.

      Verwijderen