donderdag, juni 29, 2017

O, die berichtgeving over inkomens

Binnen een halve maand blijkt dat de inkomens in het eerste kwartaal van dit jaar fors mer gestegen is dan de inflatie. De inkomens zijn maar liefst 2,1% gestegen. Dat is veel meer dan de inflatie.

Al twaallf maanden steeg het inkomen, volgens het FD.

Half juni nog, liet  De Nederlandse Bank en het Centraal Planbureau  weten, dat de inkomens omhoog moesten.  Het besteedbare inkomen bleef te laag, dus moesten de lonen omhoog.

Ik kan er met mijn klomp niet bij. Deze berichtgevingen. Waarom riep de DNB en het CPB dat eigenlijk, als nauwelijks een paar weken later blijkt dat gemiddeld genomen het inkomen zo fors gestegen is.

Hebben ze zitten slapen?  Had de inkomensstijging nog hoger moeten zijn?  De ZZP-ers hadden het moeilijk las ik toen.
Dat zou moeten betekenen dat er grote verschillen zijn tussen de hoogste stijgingen en de laagste stijgingen.

Hebben jij gemerkt dat jouw inkomen fors is gestegen?    Misschien moet ik maar eens navragen bij de DNB, waar hun peiling op gebaseerd was. 

9 opmerkingen:

  1. Mijn maandelijks inkomen is 61 euro lager dan vorig jaar om deze tijd. Hier dus geen stijging van het loon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en om over mijn inkomen maar te zwijgen. Er meten er toch veel zijn met een giga vergroot inkomen.

      Verwijderen
  2. Hier wel een stijging van het salaris van mijn man idd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee totaal niet. Als zzp-er heb ik geen vast inkomen, maar mijn man wel. En we hebben dit niet gemerkt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miss komt het door de vele mensen die uitgekocht worden bij banken. Die krijgen in een keer een klap geld mee. Miss wel genoeg om het beeld zo scheef te trekken....

    BeantwoordenVerwijderen