donderdag, juni 08, 2017

Op de valreep gevraagd voor een vacature in Rotterdam

Een werkgeversorganisatie keek op werk.nl, waar mijn CV nog drie dagen vermeld staat.  In vloeiende wervende e-mail, werd ik verzocht contact op te nemen voor een vacature van 24 uur per week tot in ieder geval januari 2018. Het kon ook voor nog langere periode.

De economie floreert. Gisteren hoorde ik op BNR radio dat er nu een tekort is aan gekwalificeerd personeel.
Toch aardig dit. Maar mocht je denken dat ik, labbekakkende 64 plusser wacht op een 24 uur baan in het centrum van Rotterdam, dan denk je fout.
Ik moet er niet aan denken. Nope.  Ik ga niet 24 uur werken voor een te laag inkomen.
Brrr.... binnen achter een bureau zitten. Kijkend naar het leven op straat, terwijl ik binnen zit.  In de winter in het donker van huis en in het donker thuis komen.

Werken houdt wel een keertje op hoor.  Echt wel. Mijn gegevens op werk.nl heb ik direct verwijderd. Geen drie dagen afwachten. Niks. Weg met mijn gegevens. Zoef.
Werk.nl liet mij vandaag weten dat mijn gegevens toch echt tot 10 juni blijven staan. Mijn actie leverde niets op.

Mijn e-mail terug luidde als volgt:

'Hartelijk dank voor uw reactie. U haalde mijn gegevens van werk.nl. Juist over drie dagen zou mijn inschrijving definitief voorbij zijn. Ik heb dit bespoedigd, door deze met ingang van vandaag te verwijderen.

Ik beschouw mijzelf op 64-jarige leeftijd, definitief als financieel onafhankelijk en financieel vrij. Ik geniet volop van vrije tijd.'


De afgelopen drie jaar ben ik al met al,  een keer of vijf gevraagd om te solliciteren. Veelal was dat telefonisch. Nu een keer per e-mail.   Wat dat betreft voel ik me bevoorrecht. Ik lees en zie dat veel 50 plussers niet meer aan een baan komen.

Als ik op 55 jarige leeftijd werkloos was geworden, zonder dat ik er financieel goed voor zou staan, was dat een wereld van verschil.  Dan zou ik direct ja gezegd hebben.
De kans dat een 55 jarige een kans op werk heeft is slechts 3 procent. Een basisinkomen voor deze 55 plussers is een goed idee. Als jij dit ook een goed idee vindt, dan kun je de petitie mee ondertekenen. Wie weet wat er dan allemaal gebeurt.

8 opmerkingen:

  1. Ik geef je groot gelijk. Je kunt jezelf redden, dan is het ook wel eens goed geweest. Ben wel benieuwd of je nog een reactie krijgt op je bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut genoeg geweest. Ik heb het druk met 'nietsdoen'

      Verwijderen
  2. Bijna humor,die mail op dit moment. Ik heb de petitie getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Er zijn genoeg mensen die dit nodig hebben.

      Verwijderen
  3. Toch mooi dat je benaderd wordt. Je hoort zo vaak dat je als 60plusser niet meer aan de bak komt, maar er zijn dus toch nog wel kansen. Voor wie wil.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook. Geeft het gevoel dat ik niet helemaal naast de maatschappij sta.

      Verwijderen
    2. @Opnieuw: je bent natuurlijk ook niet zo maar iemand! Je hebt veel ervaring en je was volgens mij prima in je werk en daarbij een harde werker!

      Verwijderen
    3. Misschien wel, misschien niet. Op mijn persoonlijke LinkedIn heb ik mijn uiterste best gedaan om niet te scoren. De man van DSB is gelinked... alle werkeloze solliciteerders bij UWV.
      Anderen vertelde ik vooral niet bevriend te worden op LinkedIn. :-P

      Verwijderen