maandag, juli 17, 2017

Als zelfs airbnb te duur is slaap je in de auto

In de grote steden overnachten mensen in de auto. Dat mag niet. Bij ontdekking levert dat een boete van €140 per nacht.

Het kan best overnachten in de auto. We zeggen ook wel, 'ach we komen alleen in de hotelkamer om te slapen'.  
Dus je kunt ook best tukken in de auto.  

Ach en ik heb ook wel eens geprobeerd om in de auto langs de autobahn te slapen, omdat de rit toch veel langer duurde dan voorzien. Het viel tegen dat slapen, maar toch een paar uurtjes meegepakt. 
Of slapen op het strand in plaats van in een hotel, dat wordt vaak gedaan.


Bewust geen hotel boeken als je een stedentripje boekt is nieuw voor mij.   In Amsterdam kost je dat €140 per ontdekking.  Daar kun je ook in the big ciy best een leuke kamer voor vinden lijkt me.


Bron Parool

4 opmerkingen:

  1. Vroeger deed mijn man dat in Parijs. Parkeren bij een openbaar toilet. Jerrycan water mee en achterin de bestelauto slapen.Nu zou dat gevaarlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achterin de bestelwagen zie je niet dat er iemand ligt te maffen. De bonnenschrijvers kijken naar beslagen ramen. Dat is de truc. In sommige delen van Parijs zou ik ook niet op straat willen slapen.

      Verwijderen
  2. Grappig! Ik wist niet dat slapen in de auto verboden was, hoewel ik het nog nooit heb gedaan. Als je erg krap in het geld zit, kan ik me er ergens wel wat bij voorstellen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je jong bent en massa's energie is dat zeker mogelijk.

      Verwijderen