woensdag, juli 12, 2017

Boerenpesto

Een beetje pesto kan niet zonder basilicum.  Dat teel ik niet   Er zijn heel veel dingen waarvan ik denk: 'ja, maar dat kan ik niet, of dat heb ik niet'.  
Maar ja, ik ben ook maar een meisje met de voeten in kaplaarzen geplaatst in veen met daaronder klei. Dat, gewoon dat.

Dus deed ik het volgende:  blad van selderij en peterselie, geroosterde zonnebloempitten en olie. Fijnsnijden met de keukenmachine. 

Et voila:  

Kan het vast nog wel eens gebruiken in de toekomst.

12 opmerkingen:

  1. Mis ik toch nog de parmezaanse kaas die in de pesto hoort. Er is voor mij echt maar 1 pesto: vers gemaakt en met basilicum.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel peterselie met knoflook en gemalen walnoten, met ook wat citroensap naast de olie. Jum! en inderdaad, veganistisch. Ivm geen parmezaan, doe ik er altijd wat sel de mer doorheen. En wat peper uiteraard. Past bij alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Man lief maakt ook pesto van wortelloof uit eigen tuin, en bij teveel vriezen we het in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wortelloof. Niet bij stil gestaan. Is dat lekker? Proberen waard.

      Verwijderen
    2. Ja dat erg lekker! :-)

      Verwijderen
    3. Hmm, ga het heel voorzichtig proberen. At vandaag een mengesel van al best dikke peen met pastinaak. Net als met de kroten oogst ik de uitgedunde als ze al wat groter zijn. Pan klaar 725 gram. Lekker.

      Verwijderen
  4. En? Ik heb overigens wel basilicum in de tuin, gewoon gestekt van een potje uit de supermarkt. Het potje staat nog binnen, maar inmiddels staan er ook nog drie plantjes buiten. Ben benieuwd of die verder nog wat uitgroeien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Basilicum heeft veel behoefte aan warmte. Is lastig buiten te telen. Een bosje uit de winkel is handig.

      Verwijderen
  5. Strak plan., ik eet dit komende winter als het verse aanbod minder is. Basilicum is veel lekkerder. Tot nog toe vroor ik het los in.
    Van de bladselderij at ik de stelen en liet ik het blad. Deze pesto is gebaseerd oo alle groente gebruiken die je hebt en er iets van maken.

    BeantwoordenVerwijderen