zondag, juli 30, 2017

De eigenaar van tijdschrift 'Genoeg' in ons goeie geld

De eigenaar van het tijdschrift 'Genoeg' is in de aflevering van deze week te zien in de documentaire 'Ons goeie geld'.

De documentaireserie ''Ons goeie geld' is een waardevolle inkijk hoe de buren met hun geld omgaan.
Alle inkomsten worden netto benoemd. Dat werkt voor mij beter dan bruto bedragen. Deze week is het de eigenaar van een melkveehouderij en zijn vrouw die boeren eetadviezen geeft voor hun vee.
De man probeert maandelijks €1000 per maand op te nemen uit zijn bedrijf. De vrouw verdient veel meer. Het tweede item geeft een boeiende inzage in de financiën van de eigenaar van het consuminderend tijdschrift 'Genoeg' Zij onttrekt maandelijks €1500 uit het tijdschrift en haar mam verdient met muziek minder dan zij. Beiden zijn gelukkig met de stap die zij maakten.

Zowel de boer als het tijdschrift doen heel veel administratie op papier. Ik was direct onder de indruk van het aantal facturen bij de boer en ook dat de abonnementenadmimistratie nog steeds op papier plaats vindt!  Ik kam zoiets bijna niet geloven,  toch vinden beiden hun basisstukken op papier pijlsnel terug.

De hoeveelheid inkomsten is zo beperkt, dat ik vind dat zij financieel echt niet op eigen benen kunnen staan.  Zonder partner bezitten beiden niets.  De passie houdt hun werkzaamheden op peil.

Het kijken waard naar deze serie. Zonder tweede inkomen hebben ze echt te weinig geld,

8 opmerkingen:

  1. Heb het ook gezien. Verassend dat de eigenaar van genoeg in deze tv programma zat.

    Knap hoor. Maar de boer verdient ook bijna helemaal niets! En wilde alles alleen doen en had dure machines nodig.

    Leuk programma ik kijk elke keer.
    Week ervoor was er een stel die 4000 euro per maand hadden maar heel sober leven. Ik vindt het verassend programma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft een ordner met de naam Personeel er op. Dus helemaal alleen kam hij het toch niet af.

      Verwijderen
  2. Klinkt interessant die serie. Misschien maak ik er tijd voor via "uitzending gemist". Dank je!

    En eehh, er zit nog een typefoutje in de voorvoorlaatste alinea: pijlsnel (zo snel als een pijl). En kam. Het peil klopt wel in de laatste zin van die alinea (al zou ik zeggen "op de benen")

    BeantwoordenVerwijderen