dinsdag, juli 04, 2017

Een tweede GeldvoorElkaar investering goed geëindigd

Twee jaar terug investeerde ik zakelijk €4000 in een te verbouwen appartementencomplex in Amsterdam. De annuïtaire lening was voor twee jaar en leverde 6% rente op.

De twee jaar zaten er op. Maandelijks ontving ik een grote hoeveelheid geld.

Totaal twee leningen zijn goed beëindigd. Er lopen er nog tien. Deze leningen zijn voor kleinere bedragen.  Ik hoop dat deze ook goed eindigen.

Ondanks dat alles goed loopt wordt er van alle kanten op aangedrongen dat ik, gezien mijn leeftijd, niet meer investeer in GeldvoorElkaar. Het is te riskant.

Ik baal hier van. Ik wil rendement. Alle particulieren klagen over de lage rente. Zakelijk is die rente nog lager.  Tis triest, maar waar.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat dit goed is gegaan! Ik heb laatst geld gestoken in een La Cubanita in Almere, maar durf dat verder ook idd niet meer aan nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het vermoeden dat meer leningen wel goed gaan. Ik ga liever niet voor de hoogste rente, maar voor de degelijkheid van het bedrijf. De economie moet ook ,eewerken

      Verwijderen
  2. Ik snap niet waarom je leeftijd een risico is? Als jij overlijdt wordt het dan niet overgedragen op je erfgenamen? Of is het risico te groot om je geld vast te zetten omdat het kan zijn dat je, gezien je leeftijd, binnenkort misschien geld nodig zult hebben om zorg te betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat om de duur tot je pensioen. Met een lange tijd voor je pensioen mag je meer risico's nemen. Iedere economische dip duurt maximaal tien jaar. Dus je hebt dan voldoende tijd om de dip te boven te komen.

      Daarom is de hoogte van de rente zo belangrijk voor pensioenen.

      Als ik geld verlies, moet ik dat zelf bijleggen. De belastingdienst is vooral geïnteresseerd in de afdracht van loonbelasting. Dat kan alleen maar, wanneer ik geen verlies maak.

      Verwijderen