zondag, juli 16, 2017

Geleende foto van een medetuinder

Deze compositiefoto van een tuinder die houdt van vrolijkheid houdt.   Dit oogstte hij gisteren.


Je zou kunnen schrijven wat er in deze krat zit, maar ik maak het je makkelijk: 

- courgette
- rode spitskool
- rode uien
- eetbare bloemen
- bietjes
- peen
- prei
- peterselie
- munt
- bleekselderij
- eikenbladsla
- tomaten
- paprika etc.

Hoezo is moestuinieren saai? 

Ik produceer per keer veel meer, maar vergeet daar foto's van te nemen.  Ik heb een grotere vriezer, dan deze tuinder. Ik eet ook dagelijks minimaal vier ons groenten, behalve wanneer het sla is heb jij al eens geprobeerd een pond sla in je eentje te eten in een maaltijd?  Vast wel.....😂

Toch oogst ik komende winter ook vers.  In het vroege voorjaar moet de tuin leeg zijn, dan wordt de grond gefreesd. Vooraf heb ik compost, mest en kalk toevoegen en met de woelvork de grond omgewoeld.


4 opmerkingen:

  1. Ook hier is het volle bak en eten we heeeellll veel groentes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Groente ziet er zo veel kleurrijker uur dan brood. Reken niet de uren dat hij bezig is geweest. Zaaien, wieden, vrijwel dagelijks water geven.
      De liefde voor tuinieren spat van de foto af.

      Verwijderen