donderdag, juli 20, 2017

Genieten van mijn uitgebreide bibliotheek abonnement


Een lidmaatschap op de bibliotheek is een must voor consuminderaars. Voor een bedrag dat per gemeente verschillend is, kun je ee hele boekenkast vol lezen. Als een boek dat je toch wilt lezen, maar niet in jouw bieb aanwezig is, kun je voor een klein bedrag het boek laten overkomen uit een andere bibliotheek.

Jammer dat de laatste nieuwe boeken niet aanwezig zijn?  Noteer dat boek op je te lezen lijstje. Grote kans dat het later wel aanwezig is.  Met uitstellen van je wensten, verdien je geld, want je beheerst je verlangen en later is dat boek nog net zo mooi.

Sinds begin deze maand heb ik mijn gewone bibliotheek abonnement omgezet naar een groot abonnemnet.
Afgelopen maandag bracht ik twee boeken over Australië terug naar de bieb. Nu heb ik nog maar vier boeken in bezit, plus oudere tijdschriften van Radar en de Consumentenbond.

Het normale abonnement is al prettig, maar het dure abonnemnet geeft nog veel meer.

Met het kleine abonnement kan ik gedurende drie weken acht  boeken lenen  en e-books. Met het dure abonnement wel zes weken! Ik kan zelfs tot 25 boeken, films en 10 e-books lenen. Ook computergames drie weken lang.   Online luisterboeken luisteren, cursussen volgen.

Dat is nog eens prettig op vakantie zes weken lang een e-book!

Ik lees nu veel meer, dan toen ik werkte. Logisch. Toen ik werkte las ik vaak alleen in de vakantie. Nu lees ik alles wat maar lettertjes heeft. Ik verslind boeken, wanneer ik niet bezig ben met andere hobby's.

Deze week las ik het boek van Thiery Baudet, voorwaardelijke liefde. Het boek is uitverkocht. Het boek is hot en eindigt anders dan ik verwachtte.
Ik had het einde niet zien aankomen. Ik was verrast dat een man zo'n erotisch boek kon schrijven.  Ik verklap niks, maar de draai aan het einde is zo bijzonder dat het de warmte van de rest van de verhalen volledig teniet doet. Wat mij betreft had dat beter gekund.
Lees vooral hier  de volledige samenvatting van het boek.

6 opmerkingen:

  1. Als boekenliefhebber kun je niet zonder de bibliotheek. Ik ga de dorpsbieb missen. Kwam er minstens één keer per week. Dat wordt 20 min fietsen of even de trein pakken,om boeken te lenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote bibliotheek is bij mij 4,7 km verder. Maar in stedelijk gebied valt het niet op, dat het bijna vijf kilometer is. Dat is anders dan op het platteland, waar het ook nog eens altijd waait.
      Lastig voor je.

      Verwijderen
  2. Als een bepaald boek of DVD niet in de bieb aanwezig is kun je een verzoek indienen om het aan te schaffen. Bij mij is dat tot nu toe elke keer gehonoreerd, en het wordt dan automatisch gereserveerd voor je, zodat je een berichtje krijgt als het er is.
    Ook handig: als ik lees of hoor over een bepaald boek, wat ik lezen wil, zoek ik het gelijk op in de bibliotheek-app en als het er is reserveer ik het gelijk. Hoef ik het alleen nog maar uit de reserveerkast te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geweldige bieb heb jij. Ik hou het in gedachten.

      Verwijderen
  3. Ik vind de bieb ook heerlijk. Alle boeken die ik daar leen zou ik zelf nooit aan kunnen schaffen en ik breng ze ook lekker weer terug, dus geen vol huis met boeken. Ik heb gekozen, toch uit consumindergedachte voor het goedkope abbonnement. Zes boeken die je drie weken mag houden en nog twee maal in de app kunt verlengen, mits het niet gereserveerd is. In de app zet ik boeken op mijn verlanglijst en reserveer ook boeken die ik dan in de bieb alleen nog uit een speciale kast hoeft te halen. Zo leen ik bijna al mijn boeken. Ze hebben bijna altijd wat ik zoek en anders reserveer ik landelijk tegen een kleine vergoeding. De bieb is inderdaad heerlijk voor zo'n boekenwurm als ik. Ook maar een kwartiertje lopen dus goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De bibliotheek is inderdaad onmisbaar als je geld wilt besparen. Ik zou ook niet zonder kunnen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen