zaterdag, juli 01, 2017

Spaardoel gehaald, tijd voor mijn Bucket list

Afgelopen jaar schreef ik dat ik aan het einde van dit jaar het maximum belastingvriendelijke spaardoel van vijfentwintigduizend wilde behalen. Ik heb het gehaald.

Vorig jaar deed ik mee met het Nibud spaarprogramma. Ik moest opgeven wat mijn spaardoel was en maandelijks doorgeven of ik het al gehaald had.
Er waren flink pittige uitgaven, dus ik haalde het niet.  Nu is het wel gehaald.  Een rustig idee.
Maar ook reden om te zeggen dat ik nog iets van mijn Bucket list wil afstrepen. Ik ga in het najaar zes weken een verre reis maken. Nu ik geen sollicitatieplicht meer heb, kan ik dat makkelijk doen.

Begin volgend jaar ga ik lekker weg naar down under. Wel verdiend. Niet voor niets staat er boven mijn blog dat ik in de aard een big spender ben en dat bloggen mij op de juiste weg houdt.  Nadat ik dit doel heb bereikt ga ik gewoon verder met Consuminderen.  Begin volgend jaar ga ik doen wat ik al jaren wilde.

14 opmerkingen:

  1. Wat fijn, dat je jouw spaardoel hebt gehaald! En wat een mooi vooruitzicht zo'n mooie reis. Gaat dat van het gespaarde af, of heb je hiervoor een aparte spaarpot? Gewoon nieuwsgierig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet overdrijven he. Het bedrag is ruim voldoende voor mijn list.

      Verwijderen
  2. Wat leuk, dat gaat vast een mooie reis worden. Heb je daar familie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb daar geen familie wonen. Het wordt vast een mooie reis

      Verwijderen
  3. Fijn dat het gaat lukken. Niet teveel in je huis investeren hoor, de komende tijd!
    En ga je dan ook stoppen met bloggen? Nee toch, hoop ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, onderhoud is mijn zwakte. Absoluut. En het gaat maar door. Zes weken weg is een lange tijd. Om zoveel vooruit te schrijven is veel gevraagd, het duurt nog lang.

      Verwijderen
  4. Mooi om je zelf te belonen met een mooie reis. Sparen en consuminderen is leuk maar nog leuker nu ook genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat je eindelijk je wens kan gaan uitvoeren! Ik ben nu al nieuwsgierig naar je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook. Internet is lastig in down under Denk niet dat ik daar blog. Duurt nog lang genoeg v

      Verwijderen
    2. Australiƫ en Nieuw-Zeeland zijn prachtig, een goede keuze! Heb je je reisroute al in gedachten of ga je op de bonnefooi?
      Je hebt er wel heel veel gezellige internetcafƩ's waar je lekker lang kunt bloggen :)

      Verwijderen
    3. Els, ik ga best lang. Ik reis langs de kusten. Ik ga dit keer niet veel van mijn vakantietijd in internetcafe' doorbrengen om te bloggen. Beter om eens een tijd minder actief te zijn op internet.

      Verwijderen
  6. Heerlijk zeg! Dat is echt wat om naar uit te kijken! Zes weken weg, dat klinkt echt geweldig :D

    En mooi dat je je spaardoel gehaald hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd. Geen werkverplichtingen, geen sollicitatieplicht. Nog net voordat ik tachtig ben, toch nog iets. šŸ™‚

      Ik heb bijna alle dingen nu gehaald. Boot, reis. Ik vrees dat dat grote vrijstaande huis met veel tuin onhaalbaar is en blijft. Voor zoiets moet je of goede ondernemer zijn, of twee inkomens.
      Nog het een, noch het ander heb ik, of wil ik.

      Verwijderen