dinsdag, augustus 01, 2017

Eind 2017 kun je overal > 250 euro pinnen

De banken gaan samenwerken.  Er komen geldautomaten zonder speciaal eigen bank merk.

Nu is het nog zo, dat je, wanneer je een AB-Amro bankrekening hebt, je bij de ING of Rabo niet meer dan 250 euro aan flappen kunt tappen.

Eind 2017 is dat voorbij. Al weer vijftig jaar bestaat de geldautomaat. P{as vanaf 1990 kon je ook bij een geldautomaat van een andere bank geld opnemen.

Populaire benamingen voor gel uit de geldautomaat opnemen zijn:


  • flappen tappen
  • geld uit de muur trekken
  • pinnen
  • bijtanken
  • saldo aanvullen
  • cashen

Het wordt steeds lastiger om geld te wisselen bij banken. Onlangs nog moest ik briefjes van €100 wisselen bij de steeds schaarser wordende ING bankfilialen.

Kon ik eerder dit geld aan het loket wisselen. Nu moest ik het eerst via een automaat op mijn bankrekening laten zetten. Daarna kon ik geld opnemen. Ik ontving alleen briefjes van €20!.

Ik hoop dat dit gedoe snel voorbij is, dat particulieren eindelijk de beschikking krijgen van een pinapparaat. 

5 opmerkingen:

  1. Gisteren was ik naar de film in Amsterdam [Eye] waar ik met contant geld wilde betalen, dat kon niet alleen pinnen. Het staat ook op de website en de deur zei de medewerkster. Ik kon wel pinnen natuurlijk maar ik vind dat contant ook nog overal moet kunnen. Zal wel voor de veiligheid zijn daar in Noord?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is erg lastig soms om contant te betalen, heel vervelend dit.

      Verwijderen
  2. Het wordt steeds moeilijker om contant te betalen, maar wat ook enorm prettig zou zijn is als het geen dag meer duurt om geld over te maken naar een andere bank. Wij maken in onze groep geregeld geld over naar elkaar maar als je er dan een dag op moet wachten is gewoon vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan het einde van het jaar moet dat binnen het uur van de ene bank naar de andere zijn overgemaakt. Dat is nu de belofte. Equens verwerkt nu al binnen het kwartier, met uitzondering van de vier paasdagen of zo.

      Ik zal de dag roemen dat particulieren een pinapparaat hebben. Maar dat mag niet. 😡

      Verwijderen
  3. Ik vind het een bizar idee om steeds vaker alleen nog te kunnen pinnen. Toevallig is er hier al 2 dagen een internetstoring door een breuk in de kabel en dan realiseer je je hoe kwetsbaar al die geautomatiseerde systemen zijn. Gewoon geld is bovendien ook lekker anoniem!

    BeantwoordenVerwijderen