dinsdag, augustus 01, 2017

Moestuin pastasaus

In de flessen van Zonnatura, heb ik pastasaus geweckt.   Ik ben heel simpel in die dingen. Het zal te maken hebben met een leven lang op tijd letten en heel veel interesses.  Ik ben graag snel in de keuken. Lekker en snel.  Geen tien ingrediënten, als ik een goed resultaat krijg met minder.

In de soeppan, deed ik alles wat ik had en goed bij elkaar smaakt in de pan.
Sjalotten, tomaten, komkommers, courgette, laurierblad, zout en peper.

Na het koken, de laurierbladeren er uit vissen en door de roerzeef. Het resultaat door een trechter in de flessen. In iedere fles deed ik een kwart bouillonblokje. Je ziet het nog zitten onderin de fles. Ik was het namelijk vergeten.

Ik heb ook nog geen groentenbouillon gemaakt. Had ik makkelijk kunnen doen.  Had inderdaad.

Dit is het resultaat. Ik vind de flessen makkelijker dan de vriezer. De vriezer komt vanzelf mudvol. Een pastafles is gemakkelijk gepakt. Etiketje van de Action beschreven met jaartal en 'pastasuas' er op geschreven. Makkelijk. Alles bij elkaar opgeteld kom ik toch aan de acht ingrediënten. Best veel. Vier uit de moestuin en vier uit de supermarkt.


Pastasaus

11 opmerkingen:

  1. Afplaktape ook wel schilderstape genoemd, werkt ook goed als etiket. Je kan het makkelijk beschrijven en is goedkoper dan steeds etiketten kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ook. Voor mij werkt dit het beste. Ook voor vrieszakjes. Aan de Action ga ik niet failliet.

      Verwijderen
  2. Het ziet er goed uit. Hoe lang blijft de saus nou goed in zo'n fles?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het schoon en lichtdicht verpakt is kan het wel een 'eeuw' mee. Er zijn proeven gedaan met etenswaar dat 40 jaar geweckt was. Het was verkleurd maar nig steeds eetbaar.

      Verwijderen
    2. Dan weck jij dit zeker nog op de ouderwetse methode?
      Of kan dit net zoals met jam, tot de nok toe vullen, 10 minuten op zijn kop zetten en klaar? Of lopen we hiermee massaal kans op botulisme? Dat schijnt een risico te zijn met groente? Wie weet dit?

      Verwijderen
    3. Hannie, ik kan zelfs in de magnetron wecken. Ik heb deze flessen, die passen niet inde magnetron, dus in de tien liter soeppan.

      Verwijderen
    4. Botulisme komt vrijwel nooit voor. Schoonmaken en kokend water en goed dichtdoen.

      Potten met saus, groente enz in de supermarkt zijn ook geweckt. Dus..... simpel.

      Verwijderen
  3. volgens mij heb je niet geweckt en de flessen zijn niet tot de rand gevuld.. ik zou de flessen invriezen, dan weet je zeker dat het niet kan bederven. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij invriezen zet de inhoud uit. Het glas barst. Dat is miet zo slim.
      Ik heb de flessen met de dop niet helemaal dichtgedraaid in een tien liter pan gevuld met water, de flessen gezet. Doekje op de bodem vannde pan. Vooraf de Flessen met soda en kokend water schoongemaakt. Daarna met heet water nagespoeld.

      Verwijderen