maandag, september 11, 2017

Lekker druk

De laatste tijd is het bloggen een ondergeschoven kindje aan het worden.  De reden is, dat ik het druk heb.

Alhoewel ik ooit zei, dat ik nadat ik stopte met werken, het woord druk, nooit meer zou hoeven te gebruiken, blijkt dat nu helemaal fout.

De zooi van de administratie, mijn grote moestuin, mijn sociale contacten en dan ook nog eens dit blog.  De inspiratie is momenteel begraven.

Ook had ik beloofd om alvast een review te schrijven van het nieuwe boek van Gerhard. Al veertien dagen in huis. Gisteren pas uit. Vandaag gaat de dag op aan achterstallig onderhoud, huis, eigen administratie, WSV. Noem maar op.

Pas als ik helemaal op orde ben, dan zal ik de blogactiviteien weer oppakken. Heel de dag werken doe ik niet, er is heus nog wel tijd voor een uitje met die en gene. Een kort bezoekje aan de moestuin, om de laatste tomatenplanten in de kas water te geven.

Ik had met mezelf afgesproken dat mijn eigen werk toch voorrang zou krijgen. Dat doe ik dan vandaag. Maar morgen is een deadline en dan moet de concept begroting voor volgend jaar klaar zijn. De computer maakt overuren.  Maar alles komt recht. Echt.

10 opmerkingen:

  1. Veel plezier tijdens je blog-verlof! Ben wel benieuwd hoe je het boek van Gerhard hebt ervaren, is het de moeite waard of toch weer een beetje van hetzelfde?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dit keer is hoe het hem vergaat tijdens het leven van eigen geld. Compleet met bedragen.

      Verwijderen
  2. Werk ze!
    En in de opsomming hierboven mis ik je boot...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, mijn boot?...... tja, afgelopen week niet gevaren. In totaal voer ik 45 uur tot nog toe. Weinig.

      Verwijderen
  3. Je tijd vult zich altijd wel! Ik dacht een paar jaar terug dat ik echt zeeën van tijd ging krijgen toen ik stopte met mijn loondienst baan erbij. Dat moest me met reistijd erbij wel 30 uur opleveren. Ik geloof niet dat ik ook maar een seconde heb gevoeld dat ik 30 uur extra had, laat staan een hele week...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou op. De man die mij moet inwerken was op vakantie. Na zijn vakantie schreef ik hem een e-mail met alle punten. Hij wil geïnformeerd worden. Hij reageert miet. Ik ben klaar met zulke nerds.

      Vandaag de begroting voor volgend jaar en de tussentijdse resultatenrekening.
      Vanavond bestuursvergadering.

      Maar als die man niet voldoende reageert, zoeken ze het maar uit.

      Verwijderen
  4. Ik vind het interessant hoe het leven dus toch nog weer kan dichtslibben met activiteiten. Ook zonder baan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel. Ik heb inmiddels een tijdsbesparing gevonden. Nog even wachten wat het opbrengt.

      Verwijderen
  5. Pensionado's hoor ik vaak zeggen: Ik snap niet hoe ik er ooit een baan naast kon hebben, zo druk heb ik het...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kom nu toe aan alles wat ik vroeger niet deed en meer. Het verschil is, dat ik nu voluit leef en vroeger voluit een baan had....😉

      Verwijderen