dinsdag, oktober 17, 2017

Tijdje offline

Te vaak en teveel tijd besteed ik aan internet.  Ik hoor vele verhalen van hoe fantastisch het is om een tijd zonder internet te doen.

Ik had het er regelmatig over.  Ik vond iemand, die net als ik ook minder uren achter het internet wil doorbrengen.  We gaan het samen proberen. Feit is, dat ik vaak genoeg moet werken achter de computer. Werken is anders dan surften.

De voordelen van minder internet is, dat je je beter kunt focussen. Je wordt creatiever. Afstand nemen, zorgt voor overzicht. Het lijkt ons geweldig.

Natuurlijk denk ik ook aan jullie. Er staan veel blogjes klaar. Tot eind november wil ik proberen het leven zonder internet vol te houden.

Misschien heb jij dat ook wel eens. Altijd maar weer die laptop, pc, ipad en iphone. Honderden keren per dag pakken we dat ding. Even is bijna niet mogelijk. Voor je het weet ben je zo weer een uurtje verder en nog een uurtje en weer  en weer.

Ik heb heel veel blogs klaar gezet. Niet voor de hele periode, maar wel heel veel.

Na die tijd geef ik een update door van de periode zonder internet.

12 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt net roken. Een beetje,dat is moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen ingewikkelde i-phone. Kan alleen op het net via de laptop en die staat alleen maar aan als ik ook daadwerkelijk iets doe/zoek/regel. In de regel een kleine 1,5 uur per dag. Nog best veel, maar geen Facebook, wel redelijk wat blogs, vogels leren kennen, mail contact en bankzaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh, zolang zou ik niet willen. Heb wel regelmatig dat ik de hele dag de laptop niet aanzet en dan 's avonds eventjes.
    Leuk dat je blogjes voor ons hebt klaarstaan, maar reageren is dan dus zinloos??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben heel benieuwd hoe het je bevalt! Het lijkt mij niet makkelijk. Er zijn zoveel dingen die ik op internet opzoek. Ik zou wel willen leren matigen. Minder doelloos surfen.

    BeantwoordenVerwijderen