zondag, oktober 22, 2017

Uientaart een goedkoop origineel recept

In mijn schuur, in het donker hangen de uien gevlochten.    Ik heb rode kleine uien, toevallig.  In het begin van mijn moestuin wist ik zo snel niet wat ik allemaal moest kiezen om die lap grond vol te krijgen.

Uien dus. Ze ruiken heerlijk mijn uien.  Uien zijn goedkoop, maar niet altijd even smaakvol. Kies de lekkerste uien in de supermarkt of de groetenboer of groentenkraam.

Nodig:

  • Bladerdeeg
  • Kruiden, die je in huis hebt, of provençaalse kruiden, bijvoorbeeld w eetlepesl. 
  • 6 Grote uiten.
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 eetlepel honing
  • 50 gram goedkope, maar toch lekkere zonnebloempitten. Pijnboompitten mag ook.
  • zout
  • Taartvorm
Rol de kruiden in het bladerdeeg. Dat maakt het nog lekkerder.
Bekleed de taartvorm met bladerdeeg en prik het deeg in.
Pel en snipper de uien, bak ze in de olie, tot ze lichtbruin zijn. 
Voeg honing en pitten toe en laat ze kleuren.

Doe de ingrediënten in de bladerdeeg taartvorm en zet ze 10 minuren in de oven die je op 180 graden zet. 

Als ze klaar zijn, kun je er nog wat zout aan toevoegen. 

Dit is de simpelste veganistische variant. Deze taart is lekker, zeker met de juiste ingrediënten.

Geraspte kaas, kwark of crême fraiche en mocht je van vlees houden, dan kun je dat ook toevoegen. Nodig is het niet.

7 opmerkingen:

  1. Als ik van ui zou houden, klinkt dit behoorlijk goed, maar nee... Ik geef hem wel even door aan m'n moeder, het lijkt me precies wat voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. 10 minuten is wel erg kort voor bladerdeeg in de oven, zeker met zompige uien er boven op.

      Verwijderen
    2. Ik zou inderdaad 20 minuten bakken en geen 10 minuten.

      Verwijderen
  3. Lekker recept, lijkt me. Maar met honing is het natuurlijk niet veganistisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren bij "Koken met van boven" ook een uientaartje gezien mert bladerdeeg. Die moest 30 minuten in de oven. Met ansjovis en olijven, zahg er spannend uit, maar ik durg niet zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen geld meer, vermoeide bank en vereisten, geld nodig om uw project / bedrijf uit te voeren of een dringende lening nodig? Doe geen moeite meer, wij zijn gecertificeerde leningverstrekkers, wij bieden lening aan individuele en rechtspersonen tegen een lage rente van 2%. Als u geïnteresseerd bent, kunt u ons nu antwoorden voor meer informatie ...

    E-mail: (quicken.loan@outlook.com)

    WhatsApp: +1 (267) -657-6969.

    BeantwoordenVerwijderen